Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Rabu, 30 Mei 2012

Cuti?.. seronok tapi...

 
 Seronok anak2 sebab dah cuti sekolah.. w/pun tak plan nak pegi mana2..namun diorang tetap seronok.. Aini asyik tanya ibu.. berapa hari kakak cuti... emm jenuh ibu jawab.. 16 hari Nak..

Tu laa... sekarang macam2 cara nak merajuk .. sampai ada yang bunuh diri sebab tak dapat balik kampung ..BERITA DISINI... 

Anak2 dulu dan sekarang sangat banyak perbezaannya.. kalau dulu.. bila di tegur.. dia kaku dan diam.. akhirnya berubah... terima dan menerima...

tapi sekarang.. bila di tegur.. ada sahaja jawapannya.. kalau di marah... ada alasannya .. mungkin sesuai dengan zaman kelahiran mereka.. sebab sekrang .. ibu2 dan ayah2 .. berpelajaran.. paling minimum pun bersekolah.. tak macam dulu... ada ibu ayah yang tak bersekolah.. hidup penuh dengan pengalaman sendiri.. MUNGKIN...

Cuti sekolah.. ada ibubapa yang menghantar anak2 ke latihan2, kem motivasi, kem tahfiz, kem kesedaran.. dan pelbagai lagi.. ada pulak yang amik kesempatan hantar anak balik kampung .. tinggal ngn nenek dan atuk (feningkan kepala opah dan wan.. hihihihi)... mak ayah dah tak susah hati nak tinggalkan anak2 kat rumah sendiri.. ada ibubapa yang pergi bercuti.. luar/dlm negara.. janji gembirakan hati anak2... ada pulak tak plan apa2.. tinggalkan anak2 kat umah dengan aktiviti masing2... apa2 pun alasan dan cara.. sebagai ibu bapa kita kena juga luangkan masa untuk diorang nie atau fahamkan anak2 kenapa kita tak dapat bercuti dengan mereka.. supaya kejadian di atas tak berulang lagi... dan sebagai ibubapa janganlah kita ambill mudah sahaja...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...