Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Khamis, 27 April 2017

Surirumah vs Bisnes Online..

Jauh lagi Perjalanan.. Sampai atau tidak..kurang pasti


Assalamualaikum sahabat blogger sekalian.

Saya sekarang nie tengah berjinak2 dengan bisness online, tak kisah lah terlambat ker tidak.  Tahulah umur dah dekat separuh abad baru nak berjinak2 dgn bisnes online.  Saya dari dulu memang suka berniaga.  Tapi suka2 jer tak pernah serius pun.  Tapi akhir2 nie bila tengok best jer feedback yang saya terima.. Alhamdulillah.. walau tidak lah hebat mana tapi ada pulangan yang menyeronokkan bagi saya yang dah tidak bekerja ini.  Buat beli jajan..

Apa lagi bila dapat sokongan dari En. Somi.. lagi lah menjadi2 kan.  Seronok dapat berinteraksi dengan orang ni.  Pastu orang yang kita tak pernah kenal dan tahu.  Takder lah senyap sunyi jer kat umah tanpa aktiviti selain dari aktiviti rumahtangga.

Ada ker masa? Ada jer kalau pandai cari.. buat kerja secepat yang boleh.. awal2 pagi settle masak.. selesaikan apa2 yang patut.. pastu ngadap lah komputer.. sambil2 tu boleh jer kopek2 ikan bilis.. lipat2 baju.. gosok2 baju,, mana2 yang patutlah..

Serius ker nie nak wat bisness online ni?... Eh.. tak rugi pun mencuba kan.. mulakan kan jer perlahan2 ambil pengalaman orang lain.. atau kita sendiri rasa .. pastu boleh timbang2kan seronok ker tidak.. rugi ker tidak.. yang pasti dah memulakan langkah.. itu penting .. daripada angan2 tanpa tindakan.. Macam saya kata tadi.. buat tambah2 duit nanti bila nak bercuti kan.. tapi kalau lebih rezeki Allah bagi boleh lah settlekan hutang2 yang masih ada yang perlu di bayar cam.. kereta.. motor.. Semoga Allah bantu kita untuk memudahkan urusan.. itu yang selalu kita kena doa.

Jom surirumah.. kita mulakan langkah.. walaupun setapak.. ianya satu permulaan.  ☺☺☺

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...