Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Selasa, 17 September 2013

Tahu Tak Ini Buah Apa?



Baru2 nie akak balik kampung sebab atuk sedara tak berapa nak sihat (darah tinggi).. Tok Cik (yang tak sihat tu).. bercerita.. dia dapat buah nie dari MIL akak.. MIL akak dapat dari adik ipar akak.. adik ipar lak dapat dari kawannya yang berbangsa India.. akak pun tak pernah tengok buah nie.. memang rasanya agak kelat dan masam2 skit.. 

Menurut kawan baik adik ipar akak tu.. buah nie baik diamalkan oleh mereka2 yang ada darah tinggi, kencing manis, buah pinggang dan batu karang.. dan Tok Cik akak pun trylah makan masa dia di serang darah tinggi.. katanya memang menjadi.. darah nya kembali normal setelah 3 hari dia memakan buah nie 2 kali sehari..

Masalahnya sekarang.. buah nie kami tak tahu apa namanya.. kawan adik ipar tu pun tak tahu nama buah nie.. tu yang bertanya kat kawan2 blogger .. kalau2 ada yang tahu.. 

ada sesiapa yang tahu dan kat mana nak dapatkan buah nie yer?.. :D

3 ulasan:

  1. kalau tak salah saya, nama biasa, buah melaka, tapi org kedah panggil buah laka. tanah kebun ayah saya ada pokok ni. makan biasa, kelat masam. selalu org buat jeruk. biasa jeruk yg berwarna merah, hijau, yg org selalu letak dalam acar tu, buah ni la..
    eh, betul ke ulasan saya? ke buah lain? tapi bila tgk balik, mcm buah pala pun ada jugak. buah pala ke?

    BalasPadam
  2. radziah : Terima kasih atas info.. agaknya betul laa kami pun tak da info nie.. :D

    BalasPadam
  3. macM2 MANFAAT DR BUAH YG KITA TAK TAHUKAN.

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...