Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Ahad, 1 April 2012

Macam Bagus Sangat...

Salam kengkawan...

Kadang2 tak faham dengan manusia yang rasa diri tu bagus sangat... Pantang dipuji.. mulalah tak ingat diri.. kembang semacam... air muka terus berubah... senyum kebanggaan.. lansung tak ada kerendahan hati di wajahnya.. kau dengki ker izan?.. Dengki... tak langsung.. malahan mengaku pun diri tak sehebat dia.. memang dia expertlaa.. tapi rasanya apalah salahnya rendahkan hati dan bersama2 dengan orang lain yang tak tidak sehebat anda...
 

Naperlak tetiba hari2 ahad nie.. nak terasa hati cik izan oiiii....  Bukan apa akak ada rasa pelik ngn orang2 camnie... akak gi pasar pagi tadi.. terjumpalah ngn ramai manusia.. almaklumlah pasar kan. Ada sorang makcik nie.. pepagi lagi dah bising kat Pasar Ikan.. orang sebuk tengah pilih2 ikan... dia sebuk tolong bagi nama ikan2 yang ada... (akak memang lah tak expert bab2 ikan nie..ikan2 biasa akak tahulah.. cam cencaru, merah, bawal, kembung...).. cara makcik nie cakap seolah2 orang keliling dia tak tahu pasal ikan nie.. bila tauke tu puji dia.. punyalah kembang.. siap cerita pasak history hidup dia dulu.. dengan nada masuk bakul...(korang agak2 sendirilah)... Aduih spoil betul mod akak pepagi nie.. cepat2 pilih ikan dan mengundur diri....

Itu jer nak citer pagi nie.. nak continue... kerje sat nanti petang2 ker akak report lagi ekkk...


2 ulasan:

  1. kadang2 kita jumpa org yang mcm tu.mmg je berlagak.ej naseb baik awk jumpa kat pasar,bukan juma hari2.hehe.Kalau saya lagi la tak tahu nama2 ikan,pilih ikan pun tahu.siang ikan lagi la dah lama tak buat.hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la pasal.. :).. lumrah manusia kan kan kan...

      Padam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...