Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Isnin, 5 Disember 2011

Ibu ... kita demamlaaa...

Ibu ... kita demamlaaa... emmmm itulah ayat Amin pagi tadi..dengan harapan ibu dia tak pegi kerja sebab dia demam.  Kita pun letak tangan kat dahi n leher ..but nothing... hish budak nie...
Sajer jer nak memainkan perasaan ibu dia pepagi isnin nie.. dahlah ibu dia memang dah rasa malas giler nak pegi kerje nie..:) hahahahaa.... best nyer kalu ada banyak cuti...

Tu la kan.. anak2 saya suka tanya kat saya "ibu ..bila nak cuti.?..@ esok ibu cuti yer?"... ish asyik tanya soalan tu kat ibu jer..naper tak tanya kat ayah kan...

Susah betul ibu bak menjawap soalan tu... setiap tahun menjelang jer tahun baru, saya selalu berazam untuk mengumpul cuti supaya boleh di bawa ker akhir tahun, dan agar dapatlah saya menggunakan cuti2 itu untuk bersama2 dengan yang tersayang.. namun selalunye azam itu hanya tinggal azam..:) cuti selalu nyer di gunakan untuk menjaga anak2 yang kurang sihat dan kekadang tu menjaga Encik Bos yg kurang sihat.. tapi bila ibu yang tak sihat...emmm jagalah diri sendiri..(hihihihihi jgn maraaa aa Encik Bos :D)...

Tahun ni berulang lagi..cukuplah nanti untuk bercuti masa nak buka sekolah untuk menguruskan anak2 bersekolah...itulah rutin bila orang perempuan dah ada anak dan suami... kadang tu pelik gak bila tengok orang lain yang banyak giler kumpul cuti.. camner ekk diorang buat...nak kena menuntut ilmu ngn diorang nie..hihihihihihi...

Anyway... biler ibu nak cuti nanti.. ibu cuti,,, yang penting ibu tak bercuti tanpa sebab yang munasarawak.. mesti ada sebab..tapi bukanlah sebab anak2 ibu tak sihat..."Sabar yer sayang..."...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...