Catatan

Tunjukkan catatan dari Julai, 2008

Sempurna...

VT ini kutujukan khas untuk hubby tercinta, semoga kasih sayang kita sekluarga akan terus diberkati yang Esa...

Aduh ... Masa itu Emas

Betulah pepatah berkata "Masa itu Emas" - "Time is Gold", Itulah perkara yang selalu aku hadapi bila berdepan dengan anak-anak. Yela kan kita nie ibu yang bekerja.. jadi masa tu selalunya penuh dengan macam2 aktiviti rumahtangga. Kadang tu masa ngan anak amatlah berharga apatah lagi hubungan bersama suami. Kdang tu teringin gak nak berdua-duan macam masa mula2 kahwin (hehehe..) betulla kan.
Tapi nak cari masa tu, payah sungguh. Kadang tu bila sabtu, ahad.. balik kampung (almaklumlah kpg dekat), ziarah mak n ayah (dua2 belah pihak), Syian gak ngan anak2 kehulu ke hilir mengikut ke mana kami pergi.
Aiman pernah juga kata " Ibu kita nak duduk kampunglah, nanti ibu ngan ayah datang tengok kita kat kampung..."
Aduh lemah rasanya biler dengar anak cakap camtu, Tak perlah Man .. ibu ngan ayah akan jaga kamu selagi termampu. Tak nak menyusah atuk ngan wan kamu kat kampung.. Diorang pun bukannya sihat sangat. Nenek pun teringin nak jaga diorang tapi takperlah…

Ibu..Ayah temankanlah kita tidur.....

Hari nie pepagi lagi dah havoc, dlm kul 3 pagi Amin ke bilik kami, mintak teman kan dia tidur di bilik dia, padahal dia berkongsi bilik ngan abangnyer Aiman... Katanya mimpi Hantu..... hish budak nie... tu laa biler ibu suruh baca doa tidur .. dia main2. Last2 ayahnya pegi jugak teman kan dia.. Akhirnya sampai pagi dia tak mahulepas kan ayahnyer... manjernyer.....

Dulu masa Aiman nak membesar, dia pun camtu gak.. tengah2 malam mai kat bilik kami mintak teman kan dia tidur.. Agaknyer memang camtu kot...

Tapi itu kenangan yang bakal menjadi ceritera biler diorang dah besar nanti. Macammana pulak Aini nanti. Sekarg cuma bangun malam biler nak susu. Mata celik tapi biler bagi jer susu.. matanyer akan pejam semula.. abih susu sebotol... nah..nah..pandailak dia bagi botol balik.

Masa kejadian rasa cam penatnya, ngantuknya tapi... selepas berlalu tersenyum-senyum sendiri... hihihi

Seronok jadi ibu ngan ayah nie.. dapatlah kita rasa jerih perih mak bapak kita besar kan kita dulu. Tapi ora…

Introducing.. Me and Family

Imej
Inilah keluargaku yang paling ku cintai..Suamiku tercinta... seriuskan... tapi dia lah penawar duka dan lara ku. Anak-anak rapat benar ngan dia... sayangnyer nor kat abang... camner ekkk... heheheheAiman(baju itam)... anak sulong, fuh! ye laa, pengalaman pertamakan. Tapi dia boleh jadi role model untuk adik-adik (itu harapan ibu dan ayah)mencabar beb... tapi dialah sumber inspirasi kami berdua.. Dan mengajar ibu dan ayah yang kesabaran itu tiada hadnye... Sayang Aiman.... Amin(baju merah)... Si cute kami, penawar duka, dia penuh dengan kasih sayang. Sentiasa memberitahu kami yang anak-anak itu boleh berfikir. Dia adalah seorang yang suka berfikir... maksud kami, kadang-kadang.. kami sendiri tak terfikir seperti apa yang difikirnya. Tapi itulah dia Amin... Fikiran nya tak terbatas (dengan usianya yang baru menjangkau 6 thun).... Sayang AminAini... si Manja kami... membuat kami ketawa, menceriakan kehidupan kami. sekarang aini sedang mengumpul segala maklumat yang dicurahkan pad…