Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Selasa, 13 Oktober 2015

Masih Sederhana..

Assalamualaikum . . Sahabat blogger  sekalian . .
Alhamdulillah . . Keadaan jerebu kita semakin baik.. walaupun mata masih  tidak selesa memandang.. masih lagi kelihatan debu2 asap yg menghalang kejelasan  penglihatan.  Masih ada bau asap yg menusuk ke hidung.. masih di tahap sederhana lagi.. tapi menghampiri tidak sihat.. saspen jugak bila selalu tengok IPU ...

Harap kalian semua terus menjaga kesihatan sebaik mungkin.. akak ni umur dah banyak nie.. kalau kurang minum air .. tekak mula sakit.. mata akan berair. .. jadi memang  kena jaga .. cepat sangat terkesan dengan perubahan cuaca..

Jaga kesihatan yer... 😀

Rabu, 7 Oktober 2015

Tiada kata Seindah Bahasa..

Assalamualaikum Rakan Blogger sekalian,

Lama sungguh blog ini tak dikemaskini, tak ada kesempatan nak berbuat demikian.  bukan nak meninggalkan keseronokan berblog.  Tapi masa dan keadaan yang tak mengisinkan.. Cerita?.. banyak cerita nak di kongsi.. mana ada dalam hidup yang tak penuh dengan cerita.. cerita sedih, cerita seronok, cerita gembira, cerita biasa.. semua itu cerita untuk menghidupkan hidup kita.  Jika tiada cerita.. Mati.. itulah pengakhirannya.

Tak tahu nak mula mana.. tak per laa..

dari Google - Jerebu 5 Oktober lalu
Alhamdulillah, API dah semakin baik sekitar Batu Muda, KL, maknanya jerebu dan semakin baik.. syukur sangat.. dah dekat sebulan duk menghirup habuk2 dan partikel asap dari seberang.. entahkan elok.. entahkan tidak.. khabar berita dari seberang, sudah ada kematian yang disebabkan jerebu.  Semalam dalam surat khabar.. khabarnya API di kalimantan sudah hampir 2000.. tak dapat dibayangkan keadaannya.. sedangkan kita yang baru nak cecah 300 pun dan sesak untuk bernafas.. dah tak selesa dengan penglihatan yang tidak jelas..  kalau 2000 ntahlah... minta dijauhkan Allah...

Baiklah rakan sekalian.. siapa yang bekerja tu.. selamatlah bekerja.. yang di rumah.. selamat menyelesaikan urusan rumahtangga.. ada cerita nanti kita cerita lagi.. sebab Tiada Kata Seindah Bahasa..

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...