Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Khamis, 18 September 2014

Nasi Lemak Emak...

Dulu2.. mak akak jual nasik lemak... masa aruah abah masih ada.. abah bawak nasik lemak tu ke opis dia dan jual.. memang laku.. confirm habis.. sambal tumis mak lah yang power.. nak jual 50sen sebungkus... yang basic punya.. tapi kalau nak tambah ayam ker.. sambal udang ker.. kenalah ekstra bayarnya.. tapi taklah sampai RM2 pun.. agak2 sekarang nie ada tak orang jual nasi lemak 50sen.. kat kampung 2 mungkin ada kot... tapi kat lembah kelang nie janganlag nak mimpi...

Apa2pun kat area rumah akak di Serendah.. ada satu gerai nie.. dia jual nasi lemak RM1 jer.. takder tambah2 lauk.. memang sedap.. tapi akak masih rindu nasik lemak emak.. sejak mak dah kurang sihat nie.. mak jarang masak2 sangat.. memang dah lama tak makan nasi lemak emak.. lama sangat.. selalunya bila anak2 balik.. anak2 yng tolong masak.. walaupun arahan datang dari emak.. tapi nasik lemak dari air tangan mak.. memang dah lama kami tak rasa...huhuhu... rindu arrr....

1 ulasan:

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...