Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Khamis, 18 Oktober 2012

Buaya ker biawak...?

Emmm citer nie dah lama dah.. tapi akak nak citerlah jugak sebab pagi tadi masa lalu kat sungai air teh yang kat tempat kerja akak nie... dan kebetulan akak nampak satu makhluk Allah sedang berenang2 dengan relakxnya,,, hihihihih...

begini kisahnya... masa akak lalu kat jambatan nie beberapa tahun yang lalu... akak terserempak dengan 3 atau 4 orang bangsa kulit hitam nie (samada sudan/nigeria atau apa2lah.)... masa akak lalu tu... kebetulan ada jugalah makhluk Allah yang sama akak lihat hari nie sedang bercanda2 bersama rakan2 nya dalam 2 atau 3 ekor..jadi akak terdengar perbualan mereka



lebih kurang begini perbualan diorang... (pedulikan grammarnyua tau...:D)

jejaka A   :  look at the river,  there were an alligator, waahhh its so big...

(masa nie akak cam terkesima.. dan melihat ke dalam sungai itu)

jejaka B   :  yaaa... you are right...

(tetiba ada satu lagi suara yang menegur kesilapan mereka)..

jejaka C    : thats not an alligator man... 

(dalam hati akak.. waahhhh nasib baik ada yang tahu... bagus kawan dia tegur kesilapan kawan dia tu)...

jejaka C   :  thats a CROCODILE...MALAYSIAN CROCODILES....

mak aiii... biar betul diorang nie... akak cepat2 berlalu.. sebab takut kena tanya... tapi siyus.. jejaka C tu jawab dengan penuh confidennya... :D


amacam buaya ker... tak lahhh... sebenarnya biawak jer... cuma memang besar tapi tak lah sebesarnya buaya... hahahaha

3 ulasan:

  1. akak......dulu saya pon mcm tu gakkk

    serius... duduk di bandar KL.. mmg saya xpenah tgk biawak yg besar kak.....

    masa saya belajar di melaka... sy ikut program anak angkat di asahan, melaka.. masa lalu kat sungai.. saya nmpak biawak besar... dan saya boleh cakap.. "ehhhhh, ada buaya ke???"



    oowhhh sungguh kesian saya masa tu sebab xmengenali biawak.. muahahahahaha~

    BalasPadam
  2. kak, klu dia tnye akak..akak kena jwb, dats komodo.. hahaha.. apa daaa

    BalasPadam
  3. yelah rasanyer komodo tu sellau tgk kat NG

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...