Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Khamis, 19 April 2012

Jutawan Fakir....

Salam kawan2...

Semalam akak sempat tengok cerita Jutawan Fakir lakonan Apek dan Bob Kuman..padahal cerita tu tak berapa puluh kali dah tengok ngn anak2.. sampai dah hafal dah cerita tu camner... tapi masih ader hati lagi nak tengok.. :).. walaupun cerita tu tak box opis...:)

 Rasa2nya ada tak orang yang macam si Fakir tu.. baik hati walaupun sengal...macam2 boleh kita dapat dengan cerita itu.. nasib manusia nie tak der saper yang tahu... samada baik atau buruk.. walaupun keseronokan itu diberi hanya dalam mimpi... namun Fakir dah nampak akibatnya dan akhirnya membuat keputusan yang betul... menyerahkan kembali wang RM1 juta tu kepada empunya bank...nak tanya nie.. kalau lah kita di tempat Fakir tu.. jumpa wang sebanyak itu.. nak tak kita pulangkan semula... emmmm ?!?!?!?!
 
Sebenarnya banyak persoalan boleh kita tanya dalam cerita ini.. namun ia hanya sebuah cerita untuk menghiburkan... dan nak beritahu semua orang.. Berbuat baik di balas baik...   sebab ramai jer orang yang bila kita buat baik... orang akan ambil kesempatan.. tapi kita janganlah begitu... biar orang yang buat tapi bukan kita.....

Kita... buat yang terbaik... Insya Allah akan dapat yang terbaik juga,,, Amiiinnnn


2 ulasan:

  1. haha adik hidden empat puluh kali nak ulang cerita ni..siap dah hafal dialog lagi tu kak..sekali2 hidden dah terhafal..hehe

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...