Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Ahad, 4 Mac 2012

Iklan2 d zaman sekarang...

Kalau dulu... era 80an.. iklan2 yang ada kat TV1 @ 2 selalunya ditapis...iklan2 yang dianggap tidak sopan susah nak jumpa.. seingat sayalah .. memang takder pun... tp iklan jenama2 rokok terkenal memg ada..

Tetapi sekarang ni... iklan2 kat TV buat kita sendiri tertanya2.. apa sebnarnya yang cuba d sampaikan...

Kalau korang perasan lah.. ada satu iklan yang ada seorang polis perempuan sedang mengejar seorang perompak... si polis menanggalkan satu demi satu peralatan yang ada di badannya.. akhirnya bila dia berjumpa dgn perompak itu... maka... "tuuuuuuut"... tak perlu lah disebutkan.. sebab bila anak bertanya apa yang diorg buat kat belakang botol minyak wangi tersebut...emmmmm.....

Tu lakan saya rasa pihak2 berkenaan perlu mengkaji tentang kesan sesuatu iklan itu terhadap anak2 kecil yg menonton... even... iklan2 yg menunjukkan pergaulan bebas di kelab2 malam atau satu pesta yang saya rasa agak keterlaluan kan...

Entahlah.. ini sekadar pendapat seorang ibu yang risau dengan keterbukaan yang ada sekarang..  atau mungkin juga ibu ini yang melebih2 merisaukan diri dengan perkara yang tak ada... emmm... :-\

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 ulasan:

  1. semuanya penting kan duit.. so, jadi cam tu lah..

    BalasPadam
  2. Yan : tu la kan.. emmm tapi bila gejala sosial bertambah.. sebuh nak carik puncanya...

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...