Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Jumaat, 18 November 2011

TOLONGLAAAH....

Salam kengkawan.. bukan apa kadang tu saya rasa pelik ngn orang yang berlagak bagus.. tapi haprak... Apa ingat orang lain tak pandai wat kerje ker?... Janganlah ingat diri tu jer yang bagus... mungkin ada orang yang jauh lebih hebat dari kau ... Admit jer laa kekurangan diri..


 Bagi arahan kat orang memang bijak tapi bila kena kat diri sendiri .. menggagau jugak kan...Lagi satu.. berlakon jer pandai.. kalau depan orang..pijak semut pun tak mati.. amatlah bersopan santun, amatlah lemah lembut..tapi bila belakang... tak serupa orang...

Pakai topeng betul laa...

Kalau nak kata BEST sangat.. saya tengok tak pun.. ada jer lubang sana sini... tapi memang kot bila orang yang bijak bercakap.. lembut lidah.. biasanyer orang  akan hormat giler.. puji giler... "bagus nyer orang tu, hebatnyer orang tu..."

Bila orang yang berterus terang.. orang yang cakap direct... katalah orang tu kurang ajarlah... tak ada adab laa... melawan laa...ish ish ish.. tak adil betul laa...

Jadi bak kata orang putih..."Don't judge a book buy its cover".. ada betul kaa... biarlah cover cantik.. dalam pun cantik... dan kadang tu cover taklah menarik sangat..tapi isi dalam hebat...

ATAU ..SEBENARNYA..JANGAN BERLAKONLAAA....


p/s : semoga aku tidak seperti itu..amiinnn

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...