Jumaat, 5 Ogos 2011

Suboh 5 Ramadhan...


Salam,
Sambil mendengar bacaan dari Imam Sudais nie.. membuatkan saya terfikir, sedang saya mendengar bacaan nya di cni pun saya bagaikan terpukau, apatah lagi apabila berada d Mekah, tentu seolah-olah berada di hadapan Mu Ya Allah... terasa keberhadiran diri hambamu yang kecil dan kerdil..

Bila memikirkan tentang kehidupan kita, saya pernah mendengar satu ceramah mengenai sisa2 kehidupan yang tinggal... kita kadang2 tidak terasa yang tentang sisa2 kehidupan yang tinggal itu.
  
Si penceramah itu berkata "seandainya kita diberi umur sehingga 50 tahun dan sekarang umur kita telah mencecah 40 tahun.. pernah tak kita terfikir yang baki umur yang tinggal untuk kita cuma 10 tahun sahaja lagi, adakah sisa2 10 tahun itu sudah cukup utk membayar segala utang piutang kita kepada Maha Pencipta kita...".
Pernah tak kita terfikir? ... emmmmm

"Allah.. ampunilah dosa2ku, suamiku, kedua ibu bapa ku, keturunanku dan semua Umat Islam dimuka bumiMu Ya Allah.. Amiiiinnnnn."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Bila dah 40

Bila umur dah 40.. Sebenarnya kita sudah wajib memikirkan kematian kita setiap saat.. Apa2 sahaja boleh berlaku tanpa di jangka. Bila umur...