Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Khamis, 12 April 2012

Buat Pertama Kalinya

Salam kengkawan...

Sungguh .. inilah pertama kali selama hampir 40 tahun hidup.. akak merasa gegaran gempa bumi yang agak kuat sehingga meja dan tiang lampu bergoyang... pengalaman ini akak kongsi bersama anak akak Amin.. Pada mulanya akak ingatkan ..kepala akak yang pusing.. tapi lain macam jer... takkanlah meja makan pun boleh affect sekali.. akak pun tanya kat anak akak.. kot dia ada rasa macam goyang .. dia pun mengiyakan... memang ada gegaran..... kami ke luar rumah dan tengok tiang elektrik kat ngn umah bergoyang.. kejadian itu berterusan hampir 2 minit.. fuhhh memang menakutkan... akak terus buat agakkan.. mesti ada gempa bumi berlaku sekitar Malaysia nie.. dalam jangka masa 1 jam lepas tu.. (kat Awani)... ada berita yang mengatakan.. KEJADIAN GEMPA BUMI TELAH MELANDA ACHEH DENGAN KEKUATAN 8.9 SKALA RICTHER...

Allah hu Akbar... Allah Maha Besar... Dia nak beri rasa itu pada kami.. dan ramai lagi diluar sana... itupun dah rasa panik dan takut... inikan pulak mereka2 yang kat Acheh itu sendiri.. besar dugaan Allah pada mereka... dan kita kat Malaysia nie.. tak sedar2 diri jugak.. masih tak bersyukur dengan kurniaan Allah pada kita.. masih ada rasa tak puas hati dalam melayari hidup yang sudah cukup ini.. bila Allah uji kita cuma sedikit .. kita sudah menggelabah dan kalut.. seolah2.. harapan untuk hidup dan tak ada... mencari bantuan sana sini.. sedangkan yang memberi dugaan itu adalah Allah..dan bukankah sepatut nya kita meminta bantuan dariNya jua...

Aduhai.. insan... bangunlah dan muhasabah diri


2 ulasan:

  1. Saya tak perasan langsung masa kejadian tu..
    tapi bila tengok kt tv..teruk jugakkan gegarannya tuu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la pasal.. memang takut tau.. :)

      Padam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...