Catatan

Tunjukkan catatan dari April, 2017

Surirumah vs Bisnes Online..

Imej
Assalamualaikum sahabat blogger sekalian.

Saya sekarang nie tengah berjinak2 dengan bisness online, tak kisah lah terlambat ker tidak.  Tahulah umur dah dekat separuh abad baru nak berjinak2 dgn bisnes online.  Saya dari dulu memang suka berniaga.  Tapi suka2 jer tak pernah serius pun.  Tapi akhir2 nie bila tengok best jer feedback yang saya terima.. Alhamdulillah.. walau tidak lah hebat mana tapi ada pulangan yang menyeronokkan bagi saya yang dah tidak bekerja ini.  Buat beli jajan..

Apa lagi bila dapat sokongan dari En. Somi.. lagi lah menjadi2 kan.  Seronok dapat berinteraksi dengan orang ni.  Pastu orang yang kita tak pernah kenal dan tahu.  Takder lah senyap sunyi jer kat umah tanpa aktiviti selain dari aktiviti rumahtangga.

Ada ker masa? Ada jer kalau pandai cari.. buat kerja secepat yang boleh.. awal2 pagi settle masak.. selesaikan apa2 yang patut.. pastu ngadap lah komputer.. sambil2 tu boleh jer kopek2 ikan bilis.. lipat2 baju.. gosok2 baju,, mana2 yang patutlah..

Serius ker…

Shhh...

Imej
Assalamualaikum semua...

Anak-anak semakin dewasa.. macamana bila anak dah mula soal kita dengan soalan 18sx.. Apa jawapan yang bakal kalian sediakan?.. Payahkan.. tapi itulah hakikatnya.

Saya ada 3 orang anak lelaki dan seorang perempuan.  Bukan mudah nak memikirkan dalam masa yang pantas bila di tanya.  Soalan pertama diajukan pada saya masa anak pertama umur 6 tahun masih di sekolah tadika lagi.  Mereka ada mata.. ada rasa dan mereka normal.  Malah dalam al Quran sendiri ada membicarakan soal seks ni dengan ayat yang sangat terbuka.. tanpa selindung, supaya yang membaca akan faham dan bila faham mereka akan belajar berfikir.

Saya mula bercerita pada anak bila anak dah mula ada rasa malu .. dah mula rasa suka dengan kaum berlawanan dengan mereka,  Kena bercerita mana2 yang perlu.. contohnya kawasan2 larangan ditubuh badan mereka.  Memang kena .. malah wajib.. sebab sekarang nie,, ramai jer manusia yang bertopeng baik.. tetapi sebenarnya seorang yang berhati jahat.. walaupun pada ka…