Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Jumaat, 10 Mac 2017

Ikan Keli 2017



Assalammualaikum sahabat maya sekalian..

Saya masih tak berkesempatan menjengok blog kawan2.. urusan rumahtangga nie kan banyak.. ni pun curi2 update sambil masak.  Salam Sayyidul Ayyam semua.  Jumaat penghulu hari.. hari agak sebuk buat saya..(macam dia sorang jer sebuk kannn).. 

Ikan keli?.. korang semua makan tak ikan keli?.. saya sejak kahwin baru makan.. sebab keluarga mertua memang minat ngn ikan keli.  Orang baru takkan nak memilih makan masa gi umah mak mertua kan.. orang hidang kita makan laa.. Keluarga saya tidak berapa meminatinya.. malah sangat jaaraaannnnggg masak ikan keli.  Tapi sekarang .. stelah 18 tahun mendirikan rumahtangga dengan peminat ikan keli.. makanya dah lah terrer sikit masak ikan keli.. malah anak pun sangat suka.. mak dia pun kena lah suka juga yer tak.. :)

Tapi akhir2 ini macam kenyataan keluar pasa ikan keli ni.. ikan paling kotor laa... ikan yang banyak toksik laa... ikan yang diberi makan dengan b**i laa.. macam2 laa.. terbantut jugaklah selera kami peminat ikan keli nie.. Tapi syukurlah.. dekat ngn rumah kami ada kolam ikan yang bela ikan keli nie.. orang kita islam.. In Sha Allah.. pasti nya dia juga menjaga kebersihan makanan ikan nie kan.. Malah macam2 ikan fresh yang kami pernah beli dari dia.. Jadi bolehlah teruskan menjadi peminat Ikan Keli nie..

Pada yang tak pernah makan.. cuba2lah.. carilah ikan keli dari sumber2 yang anda sendiri yakin.. kat pasar bertanyalah kat penjual nya.. carilah yang islam.. harap2 dia tak lah menipu  sebab nak untung.. dan kita pun terlepas dari syak dan ragu2kan..

Apa2 pun.. hari nie saya masak ikan keli.. masak lemak..

Jumpa lagi yer sahabat.. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...