Isnin, 27 Mac 2017

Belajar Dari Kalah..


Belajar dari kekalahan.. Memang benar tu.. Ada masa kita kecewa dengan kekalahan yang kita terima.  Bila kita kalah.. kita rasa hidup kita musnah.. kita rasa inilah pengakhiran hidup kita.  Kita selalu lupa episod yang akan berlaku selepas kekalahan itu.  Kita lupa kerana kekalahan itulah kita semakin kuat dan tabah.  Kerana kekalahan itu lah kita jadi orang yang berjuang.  Sebenarnya itulah pengajaran yang kita dapat dari kekalahan.  Kekalahan itu bukan perkara sebenar .. tetapi selepas kekalahan itulah realiti yang sepatutnya kita ingat dan usahakan.

Okeh kerana itu jangan lah kita kecewa kerana kekalahan.  Ia satu cabaran untuk kita terus ke depan dan cuba belajar untuk tidak kalah lagi.

Dulu saya selalu fikir, saya akan kalah dengan pengunduran saya.. tetapi rupa-rupanya ia beri saya satu semangat untuk saya kenali diri saya sediri.. kenali orang-orang yang sayang kan kita.. dan sangat berbaloi kita kalah kerana mereka.. kerana saya itu kekalahan itu sebenarnya tangga untuk kita tuju kemenangan.  Mari kita berdoa ke arah itu.  Ameen

Selamat Menuju Kemenangan.. Hai Ya A'lal Falah.. 😊😊😊

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Bila dah 40

Bila umur dah 40.. Sebenarnya kita sudah wajib memikirkan kematian kita setiap saat.. Apa2 sahaja boleh berlaku tanpa di jangka. Bila umur...