Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Ahad, 21 Disember 2014

Cuti memang seronok..

Salam Ahad kawan sekalian.. lama sungguh akak sepi dengan berita.  Bukan  takder cerita.. tapi kepenatan dan kelelahan mengejar urusan sehari sehinggakan kesempatan  untuk diri sendiri pun kekadang tertunggak.  Ok.. hari  ini  akak  nak buat laporan sikit..

Pada mereka2 yang bekerja.. bila bercuti ni rasa macam sangat seronok (pada akaklaa).. taklah terkejar2 kesana ke mari menguruskan apa2 yang patut.  Hidup rasa lebih teratur ... baju bersidai..berlipat.. makan minum teratur..beristrirehat dengan mereka yang hampir  dengan  kita.  Seronok kan? Dan yang paling penting rasa  sangat tenang.. dapat melarikan diri dari hiruk pikuk kehidupan yang tegang.. sangat terkesan..

Kalau tanya kat akak.. nak kerja tak esok?.... akak akan tanya balik.. ada pilihan tak?.. kalau ada .. sudah pasti jawapan akak TIDAK SAMA SEKALI ... akak  memang  suka habiskan masa kat umah.. melakukan perkara yang kita suka.. sangat menyeronokkan . . Mungkin berbeza dengan pendapat orang lain.. tapi inilah jiwa akak..

Tapi ada pro dan kontranya kan.. semua  perkara begitu.. apa2 pun hodup mesti diteruskan.. suka atau tidak.. Allah lebih tahu mana yang lebih baik buat kita waktu ini.

2 ulasan:

  1. Wah seronoknya bercuti...Bila dah cuti mulalah xnak kerja ye! hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibu .. ibu nie memang begitu.. hehehe

      Padam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...