Khamis, 29 Mei 2014

Perginya Seorang Berjiwa Besar..

Sudah sampai masanya.. baginda pergi meninggalkan dunia pancaroba.. semoga ketenangan menunggu di sana.. kita ambil iktibar.. kita juga akan pergi mengikut baginda suatu hari nanti..
baginda mangkat semalam dan in sha Allah akan di kebumikan hari ini selepas Asar.. semoga Allah permudahkan urusan almarhum baginda dan kerabatnya.  Mengenali dan teraspirasi dengan kehebatan baginda suatu ketika dulu, baginda seorang insan.. sultan .. dan pernah menjadi Agong.
Negeri perak akan berkabung selama 100 hari bermula semalam dan Malaysia sendiri akan berkabung selama 7 hari.  Cuaca hari ini seolah2 merasai kesedihan yang sedang diselubungi rakyat jelata... AlFatihah.. semoga Allah SWT mencucuri rahmat ke atas roh bagindaa dan semua yang telah pergi mendahului kita semua.. ameenn..

3 ulasan:

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Bila dah 40

Bila umur dah 40.. Sebenarnya kita sudah wajib memikirkan kematian kita setiap saat.. Apa2 sahaja boleh berlaku tanpa di jangka. Bila umur...