Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Rabu, 7 Mei 2014

Memgenali mu Ammar...

Selalu akak terfikir. . Apa istimewanya insan bernama Ammar ini?.. mengapa pemergiannya menemui Illahi menjadi fenomena?.. mengapa dia disebut2 oleh anak2?.. hebat sungguhkah insan ini?.. persoalan demi persoalan bermain di kotak fikiran ini.. Bagaimana ayahbondanya begitu tenang menghadapi pemergian anak tercinta?..
Sungguh rasa ingin tahu itu sangat tinggi.. setelah akak risik dan menonton video yang menayangkan kisah anak ini..semakin ingin akak mengenalinya.. sungguh ini insan pilihan Allah SWT.. dia insan biasa yang sangat luar biasa.. bak kata orang.. "sejuk perut mak mengandungkan dia"..
Bukan mudah melahirkan insan Ammar ini.. didikan yang hebat dari ayahbonda yang hebat.. wajar dijadikan contoh tauladan.. semoga ada lagi insan seperti Ahmad Ammar yang hidupnya bukan untuk dirinya sendiri tapi wawasan sangat jauh dengan usianya yang masih muda..
Bak kata bondanya "Kami menghantar anakanda kami ini ke bumi AlFateh bagi mempersiapkan dirinya untuk ummat.  Masya Allah. . Rupa-rupanya, Allah mempersiapkan dia untuk Nya"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...