Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Khamis, 17 April 2014

Sarawak dalam Kenangan II

Ikan terubuk masin... masa makan kat sarawak ari tu cam best jer.. sedap jer... serius akak tak pernah masak sendiri.. makan adalah..
Ikan nya taklah masin sangat. . Sedap2 jer rasa di mulut.  Ari tu terjebak jugaklah beli untuk bekalan dan nak bagi rasa keluarga.. malangnya.. ibu tak tahu nak wat resepi apa.. goreng jer cam biasa ker?..
Tanya kengkawan. .. diorang kasiklah resepi diorang sendiri. .. bawang putih,  bawang merah, cili padi (ikut suka nak pedas mana)... goreng garing dan masukkan ikan terubuk masin.. last sekali. . Masukkan telur yang telah dipukul (ikut kita gak banyak mana nak bubuh).. akak lum try lagi laa...
Nantilah nak survey2 kat tenet.. kot2 ada lagi resepi menarik yang boleh di cuba.. in shaa Allah...

3 ulasan:

  1. assalam iza..kalau terubuk acik goreng garing macam tu je..sebab banyak tulang kan

    BalasPadam
  2. nampak best je ikan2 segar ni !

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...