Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Selasa, 21 Januari 2014

Saya Tak Pernah Tiru Dia!


Sekarang nie... isu meniru pulak.. time2 exam.. meniru pulak kerjanya.  Dah jadi kerja pulak nak kena buat laporan pasal pelajar meniru.. bukan meniru dari orang lain.. tapi meniru kat kertas catatan sendiri.  Pastu ada pulak pengakuan yang dibuat di radio2.. kononnya hasil dari meniru yang tidak tertangkap... mereka menjadi manusia berjaya sekarang.. siap gelak2 lagi.. macam seronok pulak buat menda salah...

Cerita meniru nie dah lama dah.. masa zaman akak sekolah... zaman atuk2 kita sekolah pun dah ada meniru dah.. yang bernasib baik.. terlepas.. yang malang .. tertangkap.. kadang tu sampai buang sekolah pun.. nak kesian ker?.. ntahlah kan..

Sekarang nie.. ada pulak yang tiru apa yang orang yang dia minat buat.. salah ker?.. pada akak apa salah kan.. kalau tak memudaratkan.. dah orang minat.. kita tirulah style dia kan.. tapi yang ditiru tak suka pulak.. hish macam2 sekarang nie kan.. budak2 sekarang... anak balik dan bercerita yang ada kawan2 dia sanggup habis duit sebab nak buat rambut bagi sama dengan penyanyi korea yang dia minat.. beli barang2 macam penyanyi korea tu ada.. Aduhai.. pancitlah perut mak ayah kalau camtu..

Saborlah mak ayah..

4 ulasan:

  1. TAIM EXAM DULU2 MMG TAKUT MENIRU NI.. HAHAHHAH.. ADA KAITAN TAK KAK...

    BalasPadam
  2. Sekarang ni elok masa exam bagi jer bawa buku... Bagi semua soalan subjektif dan aplikasi apa yg dibelajar. Kalau meniru pun xguna kalau tak faham... (contohnya dulu xboleh bawa kalkulator tapi kini boleh jer, kalau xfaham xterjawab juga) Itu lebih baik dan didunia realiti pun buku sebagai rujukan juga...

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...