Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Khamis, 14 November 2013

Kelambu... Ada Tak?




 Dulu2 masa kat kampung... kami selalu tidur guna kelambu.. wajib tuu... kalu dak esok bangun pepagi.. penuhlah bintat2 satu badan kena gigit ngn nyamuk.. Lepas aruah atuk meninggal,.. kelambu2 yang ada (dalam 4 helai) tak tahu saper yang dah ambik.. adalah tu.. tapi susah nak cari dah kelambu2 maca gambar di atas nie.. best tidur dalam kelambu nie.. rasa selamat jer.. tak panas tau..




Baru2 nie.. masa balik kampung .. ada juga kelambu fesyen terbaru (pada akak laa)...  tapi tak bestlaa tak macam kelambu dlu2.. hehehe..korang pernah tak tidur dalam kelambu.. biasanya kat kampung laa.. ada tak?





9 ulasan:

  1. Kat kampung masih ada lagi kelambu ni dan masih di gunakan lagi. Tapi bila berkumpul ramai2 kat kampung, tak cukup dan tak sesuai pasang kelambu. Ubat nyamuk ajelah... kecuali mereka yg dah chop awal2 tidor dalam bilik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. BM : betul tu.. keluarga dah ramai.. dan tak relevan dah.. :D

      Padam
  2. saya masih guna....better guna kelambu dari ubat nyamuk, ubat nyamuk buat kami rasa macam nak kena lelah:-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Shaliza: bagus2.. kekalkan tradisi.. susah nak cari kelambu lama nie... :D

      Padam
  3. assalamualaikum kakizan...ada yg x suka tido dlm kelambu tapi kalau mama dulu mmg selalu guna kelambu ni...:)

    BalasPadam
  4. Dulu masa kecik mmg selalu tidur dalam kelambu ni . .. betul .......rasa mcm selmatkan.

    BalasPadam
  5. dulu2 adalah berkelambu skang mmg tak lah !

    BalasPadam
  6. klu balik kg,umah cheery masih pakai kelambu lagi sbb umah keliling ngan pokok getah.hihi
    betoi lah;;;;kelambu yg tebai dan sejuk tu susah dah nak jumpa.mak cheery masih pakai kelambu tu..bila nk pinjam mak xkasi koz dia syg sngat,dia ckp klu cari susah dah nk jumpa..

    BalasPadam
  7. ms mia kecik dl...mmg anak beranak tido dlm kelambu...sekarang xmolah lemas..hihi

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...