Khamis, 17 Oktober 2013

Berubah...




bukan berubah yang atas nie tau.. heheheh


Manusia perlu berubah kan.. dari baik ke arah yang lebih baik.. dari buruk ke arah yang lebih cantik.. dari rendah menjadi tinggi.. dari terlalu tinggi menjadi rendah sedikit.. yang PASTI kita kena berubah.. dari negatif ke arah yang lebih positif..

Janganlah terlalu angkuh dan sombong dalam mempertahankan yang salah atau bathil.. kena ada ruang sedikit di hati kita untuk menerima nasihat atau teguran orang lain.  Sebab kita semua tidak sempurna.. adakalanya Allah SWT mengurniakan kita orang2 sekeliling untuk membantu kita melihat kesilapan kita.. ataupun supaya kita tidak terlajak jauh... kadang2 tidak perlu teguran.. dengan hanya melihat akhlak mereka kita sendiri akan tersedar.. itulah hidayah dari Allah SWT.. tanda Dia menyayangi kita hambaNya..

Astagfirullah... Ampunkan dosaku Ya Allah...

3 ulasan:

  1. berubah utk jd baik sgt la org suka.. tp ada sesetgh org riak dlm proses perubahan tu.. hurmmm

    BalasPadam
  2. Ya...semoga hari ini kita lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ini dan begitulah seterusnya...Insyaallah.

    BalasPadam
  3. berubah kerana Allah :)

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Bila dah 40

Bila umur dah 40.. Sebenarnya kita sudah wajib memikirkan kematian kita setiap saat.. Apa2 sahaja boleh berlaku tanpa di jangka. Bila umur...