Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Isnin, 11 Mac 2013

Nak Beli Tiket Loteri?..

Suami: waaa... ada katak matilah kat tayar motor abang nie...(dengan nada sangat girang)

Isteri:   Yer ker bang..

Suami:   Ni kalau beli nombor motor nie.. sure kena nie..

Isteri:   Ok jugak tu bang.. boleh gak tambah2 perbelanjaan dapur kita.. duit pun dah nak habis nie dengan perbelanjaan anak2 sekolah ari tu.. kita beli lah yang Rm1.. 2 keping... Rm 3... 2 keping.. RM5 .. 2 keping... mana tau mana2 tau kena...


... itulah perbualan yang akak dengar ketika sedang beratur di mesin ATM baru2 nie.. serius akak cam terkesima.. tapi itulah realitinya.. pasangan berbangsa melayu.. isteri siap sopan mengenakan baju kurung dan tudung.. .. kebetulan ada seorang perempuan berbangsa cina beratur di hadapan akak siap berpusing melihat kan motor yang diperkatakan... dunia..dunia... :(

6 ulasan:

  1. Kalau kena pun...
    Halal ke hasilnya nak buat beli barang dapur nak bagi anak2 makan tu....???
    Haishhh duniawi sungguh...

    BalasPadam
  2. assalamualaikum kakizan...mcm ni pun ada kan...:)

    BalasPadam
  3. haha. mybe diorg saje2 nak gurau2

    BalasPadam
  4. sy pun terkesima bc entryt ni..

    BalasPadam
  5. mungkin tak kallau depa bergurau je ?

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...