Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Rabu, 27 Mac 2013

Bela Kucing Lagi Baik?...

Ada statement dari seseorang yang bila akak baca.. akak rasa cam tak percaya... bila di tanya kenapa x nak ada anak lagi... katanya.. bela kucing lagi baik dari orang... kucing tak pandai nak derhaka macam manusia...
Huish.. macam nie punya pendapat pun ada ker... membezakan antara Haiwan dan Manusia... takut pulak bila baca statement dia.. takut mengganggu akidah.. takut bil ramai yang baca akan terpengaruh...
Tapi pendapat akak.. anak2 ini anugerah... ia ujian dan cabaran buat kita.. Allah nak beri pahala pada kita.. jadi carilah ilmu yang banyak dalam mendidik anak2... yang lain serahkan bulat2 pada Allah.. kerana Dia Yang Lebih Mengetahui....

5 ulasan:

  1. ya rabbi, smpi hati ckp mcm tu.. anak tu kan anugerah..amanah..

    BalasPadam
  2. Anak2 la yang boleh tambahkan amalan kita bila kita mati nanti.. Ish3

    BalasPadam
  3. bagilah anak kucing tu kat saya..sy nak beli biar jadi manusia... huhuhuuuu... T_T

    BalasPadam
  4. assalamualaikum kakizan...yer la anak2 itu satu anugerah yg x ternilai kenapa samakn dgn haiwan pula...:)

    BalasPadam
  5. setuju sgt tu ! anak2 anugerah Allah swt

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...