Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Ahad, 17 Februari 2013

Siapa Kita?

Siapa kita untuk menilai perbuatan seseorang..dan siapa kita untuk bertanya itu dan ini tentang sesuatu yang terjadi.  Setiap ketentuan itu pasti ada sebab musababnya..ia adalah hasil dari perbuatan sendiri ataupun peringatan dariNya..

Dalam perjalanan menuju kematangan hidup susah tentu kita di datangi dengan dugaan yang hebat mengikut tingkat kehidupan kita... kalau kanak2.. dgn dugaan waktu itu.. bila remaja .. dugaan yang datang juga semakin pelbagai.. dan bila semakin dewasa... dugaan juga semakin hebat.. itulah hakikat yang perlu kita tempuhi..

Dan yang pasti setiap kali kita di dugaNya.. kita lupa dengan ribuan Nikmat yang telah diberi pada kita sebelum ini.. waktu itu kita merintih... menangis..sedih.. kononnya hidup sudah hancur.. punah... dan tidak indah lagi.. padahal dugaan itu adalah ujian buat kita.. dariNya yang mempunyai hak mutlak terhadap kita... itulah manusia.. sering lupa.. kita hanya ingat pada Allah bila kita sedih... susah hati... kecewa.. tapi bila kita bahagia... senang.. gembira... jarang sekali kita bersyukur .

"Ya Allah... aku adalah insan hina disisiMu Ya Allah.. berilah aku peluang untuk memperbaiki diriku Ya Allah... Kau kuatlah diriku agar aku mampu melawan nafsu dunia kelilingku dan nafsu diriku sendiri.. agar aku mampu menjadi hambaMu hingga akhir nafasku...amiiiinnn"

1 ulasan:

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...