Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Rabu, 23 Januari 2013

Baju Sekolah...aduhai...

Balik2 dari kerje tadi.. aduk taska buat report kat akak.. "kak izan.. tadi baju kakak (aini).. penuh dengan kesan conteng.. pensil rasanya.. jenuh tu kak.. kena berus tu..."..
Reaksi akak... aduhai aini... jenuh laa Ibu... sebelum nie kena sambal .. bila tanya.. camner boleh kena sambal nie.. jawapannya senyum lebar2...
Kawan2 ada cara tak camner nak hilangkan kesan2 degil nie yer.. almaklumlah kekadang ibu tak perasan baju tu ada kesan sambal.. masa nak gosok baru perasan... apalah punya ibu kan... kalau kawan2 ada cara.. sharelah kat akak nie.. anak2 dan besar2 pun belum jumpa lagi cara yang senang... ;).. tq..

5 ulasan:

  1. Dulu saya guna clorox utk baju sekolah. Mengarut!! Semua lencana dan batch nama terus luntur semua.

    Sekarang ni saya guna VANISH. Masuk 1 peket dalam mesin + sabun basuh utk 7,8 lapan pasang baju putih sahaja.
    Saya dah tak perlu berus lagi dah, masuk mesin jer.
    Saya suka beli VANISH yg sachet tu, senang nak sukat. Maklum Vanish ni agak mahal.
    Sila la cuba... mana tahu berkesan.

    BalasPadam
  2. Terima Kasih kak aziezah.. akan cuba .. tak pernah guna vanish.. takut indah kabar dari rupa.. maklumlah mahal.. hihihihi :D

    BalasPadam
  3. sy pun guna vanish kak.. mmg terbaik..

    BalasPadam
  4. mmg guna varnish lah... n KA nak ucap tq atas support to my blog all this while ye.. maaf kkdg lambat jengah x sempat masa but anyway tq so much, KA really apprecaite it

    BalasPadam
  5. assalamualaikum kakizan...betul tu mama gunakan clorox jer...:)

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...