Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Selasa, 9 Oktober 2012

Payahnya ....

Hush... lama dah tak update blog nie... kesempatan tak der bila anak2 tak berapa sihat... hari nie start duty cam biasa.. terkejar2 kesana dan kemari...


Dulu akak pernah buat statement yang kita nie perempuan apatah lagi yang telah bergelar ibu... sentiasa rasa kuat berdepan dengan pelbagai kerenah anak2... bukan sahaja kerenah anak.. kerenah ayah kepada anak pun sekali :D... Tapi itu lah hakikatnya... kita kuat dalam kelembutan kita.. kita bersemangat dalam kelemahan kita... apatah lagi jika semua pengorbanan kita terbalas.. tentu kita rasa sangat berbaloi... atau sangat dihargai.. sebagai ibu kita hanya mampu berdoa agar.. anak2 kita tidak lupa diri...

Mampukah kita jadi tenang.. setenangnya jika kita di uji dengan pelbagai dugaan yang tidak di sangka2.. ada masa kita jadi takut nak buat keputusan sebab kita takut nak menanggung risikonya .. tapi sebenarnya kita telah pun membuat keputusan... dengan tidak membuat keputusan apa2..

Apalagi bila kita meminta...berdoa agar permintaan kita dikabulkan... kita minta agar diberikan sesuatu sebagai ganjarannya... namun doa dan permintaan kita masih lagi tidak diperkenankan... mampukah kita menerima keadaan itu selamanya.. tentu ada juga rungutan dihati.. tentu ada rasa putus asa terbit... namun sebenarnya... Allah telahpun memberi sesuatu yang lain tanpa kita sendiri sedari... kerana itulah sebenarnya.. kita kena bersyukur... belajar bersyukur ... mencari syukur itu sebenarnya...

Aduhai... payah nya menjadi manusia...
:D

5 ulasan:

  1. Jadi bukan manusia pun payah jugak Izan... biasalah tu susah hati dengan kerenah anak yg meningkat dewasa ni....kadang2 putus asa pun ada.. banyakkan berdoa ajelah...

    BalasPadam
  2. kena sentiasa redha dengan ketentuan ALlah, insyaallah, setiap yang berlaku itu ada hikmahnya..... kan kak izan

    BalasPadam
  3. ai pun rase payah jugakz sejak jadi kakak tiri jadian ni? apa-apa pun tu sume ttp ujian dr Allah s.w.t.. Dia Yang Maha Mengetahui.. WaAllahuaklam..

    Reda tu ikhlas,
    Pasrah itu menyerah..

    maka saya menyerahkn jln takdir sy pd Allah yang Maha Kuasa...

    BalasPadam
  4. itulah lumrah kehidupan.. kt wanita ni mmg sntiasa di uji.. tp itulah..kt kuat dlm kelembutan kan..

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...