Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Selasa, 7 Ogos 2012

Rejection ?!?!?!?

Aik.. apo kono kak izan.. tetiba jer tajuk omputih... sajer jer kawan2.. yer lah kan.. kalau dalam bahasa melayunya ditolak...macam tak feel lah pulak.. tul tak???

Bukan apa hari nie akak nak tanya... dalam dunia nie ada ker orang yang tak pernah kena reject nie.. ADA?.. wah hebat orang tu kan... akak?.. wahhh selama hampir 40 tahun hidup.. dah pelbagai perkara di reject... contoh? ok ok ok nak citer lah nie...

Kalau nak citer pasal reject nie.. macam2... dalam pekerjaan  - di tolak cadangan.. pandangan...pendapat... dan seribu satu hal lagi.. dapat bos berhikmah dia akan kata : "kita terima pendapat tu... tetapi........."
tapi kalau dapat bos brutal :"tak boleh macam tu.. kena fikir.............(sambunglah ayat sendiri)"  
Korang agak2 best tak kalau depan ramai orang .. cadangan kita di tolak oleh bos kita.. dahlah di tolak.. malahan dimain2kan pulak cadangan tersebut... kalau tak marah pun .. terbakar jugaklah hati nie.. hahahahaha... (macam pernah kena jer.. hihihihi)

Haahh apa lagi yerk...kalau bab cinta pulak.. macamana kalau cinta di tolak (ni akak tak pernah kena tau...hihihi).. heemmmm bukan mudah tau.. ada orang tak boleh terima keadaan nie.. bunuh diri pun sanggup... ada tu siap ugut pasangan.. kalau tak terima dia akan cedera kan diri dia.. hush hebat penangan cinta nie kan...pendapat akak?... Alaaa relaxlah.. bunga bukan sekuntum.. kumbang bukan seekor.. cari jer lain... naper nak merayu kat orang yang tak suka kita.. buat habis tenaga jer....

Lagi apa yer.. emmm hah nie akak pernah kena.. permohonan buat loan.. kena reject sebab tak cukup criteria.. huhuhuhhuh sedish tau... tapi terima lahh ..dah macamtu.. kena lah buat sesuatu agar usaha berhasil...

Jadi pokok pangkalnya.. kena reject nie sakit bangat... macam mana nak hadapi rejection nie pun satu hal gak..TAPI.....
pernah tak kita terfikir... macamana perasaan kita bila kita direject oleh Allah S.W.T.. contoh paling mudah.. kenapa doa kita tidak dimakbulkan lagi... emmmmmm...selalu nya yang ini kita tak perasan pun.. malahan tak ambil endah pun.. padahal perkara ini dapat menjadi petunjuk pada kita yang kita masih lagi tak cukup lagi memohon.. tak cukup lagi berdoa.. atau ada hijab yang masih lagi jadi penghalang doa kita itu...

Mari kita check agak2nya kenapa Doa kita direject oleh yang Punya Dunia Ini...

  1. Kita mengenal Allah, namun tidak menunaikan hak-hak-Nya.
  2. Kita membaca Al-Quran, tapi kita tidak mengamalkan isinya.
  3. Kita mengakui bahwa iblis adalah musuh yang sangat nyata, namun kita mengikuti jejak dan perintahnya.
  4. Kita mengaku mencintai Rasulullah, tetapi kita meninggalkan ajaran dan sunnahnya.
  5. Kita sangat menginginkan syurga, tapi kita tak pernah melakukan amalan ahli syurga.
  6. Kita takut dimasukkan ke dalam neraka, namun kita dengan senangnya sibuk dengan perbuatan ahli neraka.
  7. Kita mengaku bahwa kematian pasti datang, namun tidak pernah mempersiapkan bekal untuk menghadapinya.
  8. Kita sibuk mencari aib orang lain dan melupakan cacat dan kekurangan diri kita sendiri.
  9. Kita setiap hari memakan rezeki Allah, tapi kita lupa mensyukuri nikmat-Nya.
  10. Kita sering menghantar jenazah ke kubur, tapi tidak pernah menyedari bahawa kita akan mengalami hal yang serupa.”
Emm... kawan2 marilah kita sama2 belajar dan berusaha agar Doa dan Permohonan kita di makbulkan Allah SWT... Amiinnnn

4 ulasan:

  1. betul tuh kak.. setuju sesangat..:)

    BalasPadam
  2. thanxs kak..peringatan yg sangat bermakna pd bulan2 Ramadhan nikn:)

    BalasPadam
  3. tq byk yang kita terlupa sebenarnya!..yg ingat reject shop je hehehe

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...