Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Khamis, 12 Julai 2012

Kacang Lupa kan Kulit...


Manusia nie bila dah berada di tempat tinggi mesti lupa nak jenguk ke bawah... Ada lawan ops... kawan akak kata..masa dia baru2 kawen dulu dia beritahu suami dia "Ayang takkan doakan abang kaya.. tapi cukuplah kita senang sahaja"... Hubby dia pelik n tanya naper lak cakap cam tu... dia beritahu yang itu adalah pesan dari mak dia.. Mak dia kata.. manusia nie bila dah kaya dia selalu lupa diri.. mungkin bukan semua... tapi kebanyakkannya begitulah...

Emmm... tu la kan.. takut nak jadi kaya (cam boleh kaya laaa... hihihihihi)... takut kita lupa diri.. sebab salah satu umat yang akan dimasukkan ke dalam api neraka dahulu adalah mereka yang kaya tetapi tidak membayar zakat.. atau senang kata lupa diri lahhh...

Apakah kita nak jadi sedemikian... semoga kalau kita kaya nanti... kita masih ingat bumi yang kita pijak dan masih lagi berada di bumi yang nyata... renung2kanlah... selamat menjadi KAYA... :)


6 ulasan:

  1. baru tadi ckp ngan husband, tak perlu laki kaya yg penting ada duit dan pegangan agama yg kuat. hehe..

    BalasPadam
  2. mudah2an kalau kita kaya kita tak lupa diri....insyaAllah..

    BalasPadam
  3. kalau kaya hati tak bahagia pun tak bess jugak kan hehehe...


    akak izan ku sayang.. saya nak mengadu ni.. entry akak bess untuk dibaca.. cuma saya terganggu dengan widget kartun belah kiri yang suruh follow ni.. saya tak nmpak tulisan2 dalam post akak.. kene scroll ke atas ke bawah.. huhu.. jgn marah ye kak

    BalasPadam
  4. bert - TQ dengan komen tu.. tindakan segera akan di buat... Terima kasih semua..

    BalasPadam
  5. xkaya harta di dunia xpe.. xkesah.. asalkan kita dapat kumpul harta pahala dan amalan yg boleh dijadikan sebagai bekal menuju ke alam akhirat kelak... :)

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...