Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Ahad, 15 Julai 2012

Apa Nak Buat Nie.....

Jumpa lagi kengkawan di hari minggu.... hari rehat untuk para ibu (yer ker.. hihihihi)
Oklah akak nakk citer skit.. beberapa hari yang lalu bile akak balik dari kerja..kononnya maleh nak isi minyak pepagi buta .. jadi kerja itu ditangguhkan waktu nak pulang nanti.. Jadi dengan terover confiden akak pun naik kereta..start engine dan jalan...
Sampai jer kat highway MRR2... mak aih.. jem tu..kalu ikut budget akal kononnya minyak boleh lagi sampai stesen minyak pertama... tapi kalu lagu nie punya jem..camner nie?.. tapi akak tawakkal jerlaa...
Akakk ok jer... dalam keyakinan meredah jem tu tetiba lampu amaran sudah kuar.. en Bos kata kalu kuar sekali jer maknanya kita boleh lagi jln dalam 20 hingga 30 km lagi... tapi masalahnya lampu tu tak fadam2... agak2 korang akakk gelabah tak?... gelabah dek oiii... risau giler takut tak sampai ker stesen minyak... aduhai camner nie....
Nak senanngkan hati try cal en.Bos...dia kata relakslah ..confirm smpai... kalu tak sampai call abang.. pastu gelak2... ish bikin panas jer...
Tula kan tangguh2 lagi... alhamduulillah akak sampai gak kat stesen minyak. Selamat sampai umah.. sejak tu kalu dah tinggal 1 takuk ajer akak cepat2 isi minyak sebelum menyesal...
Jadi moral of this story... jangan suka bertangguh2 kak izan oiiiit.. ;D

6 ulasan:

  1. humang aih!!! kalu masz dah gelabah n trus berenti tepi dah ni... huhu so kena beringat selalu kan.. seb baik sampai... hehe

    BalasPadam
  2. Salam sejahtera Izan

    Wah sempat ambek gambar ek? satu takuk memang menakutkan...sebenarnya izan duk di mana? mcm dekat2 je...

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  4. mas : tu laa... takkan ku ulangi lagi.. :)

    mamaju: nampak cam dekat.. tinggal kat serendah... kerja kat gombak.. tiap2 hari berulang.. :)

    BalasPadam
  5. haha sebaik akak selamat smpai stesyen minyak,, kalau tak jenuh la kete tersidai tengah jalan jem tu.. saya pun selalu amalkan bila minyak tinggal 2 takuk je terus cepat2 isi.. lagi pun bagus untuk jaga enjin kita..

    BalasPadam
  6. tapi kalau KA hari minggu lebih sibuk dari hari2 yag len! hehehe

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...