Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Khamis, 7 Jun 2012

Kepala Saya Melekat di Tikar Sejadah...

 

Emm.. manusia nie memang perlu berubah.. ada yang berubah kepada yang lebih baik... namun ada juga yang berubah kepada yang lebih teruk.. kenapa yer?.. pokok pangkalnya hati sendiri.. dan apa yang kita mahukan dalam hidup.
 Kita ni jangan cepat sangat mengadili orang lain.. sebab kita kepunyaan Allah.. tak mustahil..hari ini jahat esok baik.. atau hari ini baik esok jahat... Berdoalah selalu semoga kita mati dalam iman dan rahmat Allah S.W.T.

Akak tertegun membaca kisah Yatt Hamzah mendapat hidayah dariNya.. bukan semua orang diberi peluang sebegini olehNya.. dan dia terpilih... semoga kita juga mendapat peluang seperti dia...

Meh kita share kisah ini...
Pelakon Yatt Hamzah terkejut apabila kepalanya melekat lebih setengah jam pada sejadah ketika dia melakukan solat taubat baru-baru ini. Dalam sujud yang lama itu, Yatt berkata, dia nampak jelas setiap wanita mendedahkan aurat dipanggang api neraka yang amat dahsyat.

“Yatt menangis sambil menggigil ketakutan menyaksikan azab yang diterima wanita tidak menutup aurat.”

Sebelum itu dia bersama rakan menghadiri usrah pada 5 April lalu. Usrah itu berjaya menimbulkan keinsafan dirinya kerana sering mangabaikan solat selain mendedahkan aurat semata-mata mengejar glamour sebagai artis popular.

“Setiba di rumah pada petang itu Yatt terus buat solat taubat.”
Peliknya, kata Yatt, ketika dia melakukan sujud terakhir kepalanya tidak dapat diangkat. Mau tak mau, kata Yatt lagi, dia terus sujud memohon keampunan Allah sambil menangis.

Dalam sujud yang panjang itulah Yatt nampak jelas wanita yang mendedahkan aurat diseksa Allah di neraka. Tangisan Yatt makin kuat melihat gambaran neraka yang amat mengerikan itu.
“Yatt nampak semua wanita itu digantung rambutnya pada api neraka.”

“Semua wanita itu meraung minta Allah kembalikan mereka ke dunia untuk bertaubat dan memakai tudung.”
Malam itu kata Yatt dia tertidur di atas sejadah yang dibaluti telekung hingga ke subuh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...