Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Ahad, 24 Jun 2012

Jadi Pengembala Kambing...?

ihihih...sian kambing tu..


Bila peluang dah di beri banyak kali.. sehingga kadang2 kita dah naik boring .. bosan....menyampah.. dan sebagainya.. habis apa lagi yang perlu di buat.. janji demi janji demi janji... akhirnya sudah tak percaya lagi kan.. takkanlah kita nak jadi orang yang dayus dengan membiarkan sahaja... sedangkan usaha telah dilakukan.. nasihat demi nasihat.. peluang demi peluang.. percaya demi percaya.. 

Tetapiiiiii... sama..statik..nothing happen... malahan semakin teruk, semakin menghampakan...

Eh.. apa lah yang Akak bebelkan nie ekk.. ish ish ish.. ini mengisahkan manusia yang telah di beri peluang untuk berubah.. tetapi sia2.. usaha dan peluang diberi tidak di ambil serius.. berubah sekejap kemudian kembali ke asal...mungkin sampai satu tahap kita dah putus asa.. dan akhirnya membiarkan manusia itu mengecapi hasil perbuatannya sendiri.... salah kita ker...kerana berputus asa...?.. 

Kita pernah dengar kisah pengembala kambing yang mempermain2kan orang kampung kan... yang akhirnya orang kampung tidak percaya lagi dengannya.. akhirnya semua kambing yang dibela habis di makan harimau.. dia menyesal tetapi segalanya sudah terlambat.. persoalannya.. kenapa kita sebenarnya sudah tahu akibat perbuatan kita tetapi kita terus melakukannya...emmmmmm

Mungkin itulah yang dinamakan manusia... kita selalu lupa...tapi sampai bila.. sehingga semua sudah terlambat baru kita nak lakukan sesuatu ker?.. dan ketika itu kita menyesal.. barulah kita cuba bangun semula untuk membina nasib baru... cuba dan terus cuba......



4 ulasan:

  1. Salam sejahtera
    Tkasih masuk blog mama. Nor tinggal di mana?
    Mama dok di sri kembangan tapi pot kami putrajaya1

    BalasPadam
  2. :).. kami kat Rawang.. jalan2 ke Putra Jaya.. hihihihii

    BalasPadam
  3. assalamualaikum kak izan...pandai nyer kambing tu dah mcm orang plak kat belakang tu...:)

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...