Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Ahad, 20 Mei 2012

Kilauan Emas..Harap Berkilau hingga Akhirnya...


semoga hati kita sentiasa dekat denganNya.Aminn

  


Ketemu lagi.. Tahniah Kelantan sebab menang semalam...

Ini bukan cerita kelantan atau SimeDarby... cuma nak cerita tentang Kilauan Emas yang sedang dalam pencarian sekarang nie... akak bukanlah orang yang boikot dan terus tak tengok siri nie.. tengok gak tapi tak lah tergila2 sampai booking channel tu.. hihihi :)

Tapi bile tengok .. akak rasa kesian dan simpati kat diorang... ye laa kan.. sepatutnya di waktu2 menuju senja nie.. bukankah sepatutnya kita mendekat kan diri pada Empunya alam semesta nie.. bukannya mendekat kan diri dengan hiburan yang mungkin akan melekakan kita atau melupakan dunia yang bakal kita tuju nanti...

Tapi mngkin ada yang kata .. apa salahnya... aurat still jaga... tapi camana ngn suara yer...emmm... cuba kita check tengok.. kalau perempuan suara juga adalah aurat.. jadi kita kena berhati2 juga.. kalau tak caya cakap akak nie.. cuba tanya2 ngn orang2 yang pandai agama yer...

Yang lelaki pula.. usia dah nak ke maghrib.. sepatutnya.. langkah kaki menuju ke masjid.. menghambakan diri kepada Nya yang Esa... emmm...sudah2lah tu... cubalah kita mencari apa yang hilang..

dan pada kita pula.. semoga ianya menjadi iktibar.. dan berdoalah agar hati kita tidak terpikat dengan hiburan yang sementara itu... Wallah Hu 'Alam...


2 ulasan:

  1. keh! keh! keh!

    bab congratz kat Kelantan suke tuu.. (ceh! padehal xtgk bola pun!) Har! Har! Har!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. hhehehehehehe.... cis ingat nak komen aper tadi.. :)

      Padam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...