Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Selasa, 8 Mei 2012

Banjir..oh.. Banjir

 Semalam..kat umah akak hujan memang sangat lebat.. lebih kurang pukul 3 pagi...En. Boss bangun riki2 kat luar.. sebab hujan dan angin sangat kuat... memang menakutkan...siap ada bunyi lagi... wuuuuuuu....

Kul 5 pagi akak bangun nak gi kerja... badan rasa tak sihat... En. Boss kata.. "nor.. demam nie".. eh yer ker... tak perasan diri sendiri demam... pastu baru rasa sakit badan.. hujan masih mencurah2 kat luar...memang masih lebat lagi... akhirnya buat keputusan ... cuti..kalau larat gi klinik amik mc....

Tengahari anak balik sekolah diorang sebuk bercerita yang ada ramai kawan2 dorang tak datang sekolah sebab banjir...rupa2nya ada kawasan yang banjir di taman akak nie.. nasib baik kami tak terlibat... 

Dan rupa2nya kawasan di Kuala Kubu dan Batangkali pun banjir jugak.. kalau kawan2 tengok surat khabar hari ini...

Masjid As Sajidin Batangkali
Emmm... tu laa.. sekarang nie kejadian banjir, kepala air, tsunami, puting beliung dan macam2 lagi kejadian yang semakin menjadi2.. tak kiralah dimana2 pun.. janganlah kita ingat kita akan selamat... bila kita kat tanah tinggi.. tak banjir.. tapi mungkin tanah runtuh pulak... kalau kat tepi pantai tak ada kepala air... tapi ada pulak tsunami... tak nak pergi ke pantai sebab tsunami... pergi ke air terjun... tapi ada kepala air pulak... hish... kalau di fikir2kan taknak pergi mana2 .. duk rumah jer..emmm... semua tu dah tersurat di Qadak dan Qadar... sebagai hambaNya.. terima dengan Redha...


2 ulasan:

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...