Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Isnin, 23 April 2012

Kalau dah Hitam tu Hitam jugak laaa...

Salam kengkawan...

Haa.. tu laa.. kalau dah hitam tu tak yah lah nak tukar jadi putih... dah tentu tak boleh punya... tu kan dan ketentuan Allah S.W.T.. Hitam pun ade baiknya... putih pun ada baiknya... masing2 ada kebaikannya.. ini habihkan ribuan ringgit nak putihkan kulit.. tak ker membazir ... duit tu baik di sedekahkan ker.. tolong orang susah... dan macam2 lagi perkara berfaedah...

Naper yer akak wat statement camnie.... bukan apa manusia zaman sekarang nie tak pernah bersyukur dengan kurniaan Allah... kalu boleh di tukar 100%.. confirm dia tukar punya... tengok gambar bawah nie...






 Tengok.. diorang tukar rupa diorang... kadang tengok.. wajah sebelum lagi comel dari selepas pertukaran kan... tapi sekrang orang kita pun dah start tukar2 wajah nie.. nak tambah cantik... tapibak kata dioranglaa.. wajah adalah aset .. jadi diorang perlu jaga penampilan untuk kerja dan suami tercinta...



Kita camner pulak... teringin tak nak tukar rupa dan wajah nie.. dari hitam nak jadi putih... dari bulat nak jadi bujur sireh... memang cantik.. tapi tidakkah menukar pemberian Allah itu seolah2 kita tidak bersyukur... dan bukankah kecantikan seorang wanita itu khas buat suaminya sahaja.. emmm... fikir2kanlah...Semoga kita semua mendapat hidayah dan petunjuk dari Nya.. Amiinnnn...


4 ulasan:

  1. Bersyukur dgn apa yg telah diberikan...
    Nnt ubah punya ubah dpt pulak penyakit lain...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu ain.. kalu dpt sakit lg susah kan.. nak seronok jd hancus... :)

      Padam
  2. kak terimaksih sebab sentiasa menginghati...:) saya sokong kak izan...:D hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. TQ.. kita semua kena saling mengingati.. :)

      Padam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...