Sabtu, 14 Januari 2012

Sabtu....Cuti?

Salam kengkawan...

google lagi

Walaupun hari nie hati Sabtu.. hari bercuti untuk saya namun sebenarnya ia tidaklah menggambarkan cuti yang sebenarnya.. saya jer cuti tapi Encik Bos kerje.. jadi tugas menjaga anak2 dan menguruskan rumah tangga dah tentulah di tangan saya..start kul 6 pagi saya dah bangun menguruskan apa yang patut... sehinggalah menjelaangkan kul 12:30 tengahari baru lah segalanya beres..(Tapi tak lah bereh semua.. ader gak yg mengelat terutama bab lipat kain... hihihihi..selalunya nak buat pun ikut mood rajin)

Hari nie.. samerlah tak der mood nak lipat baju... jadi selepas sidai baju yang banyak tu... terutamanya baju sekolah anak2.. sebakul baju yang sudah kering saya letak jer kat dalam bilik.. sebab nak tunggu waktu kerajinan tu tiba... hihihihi

Walaupun begitu saya masih terasa penat.. letih.. anak2 lelaki dengan gaya nyer yang meninggikan kadar stress saya dan juga anak tecit dan anak dara pulak ngn gaya mereka menambahkan lagi kestressan saya...Macammana saya meredakan stress saya tu yer.. emmm... biasanyer saya layan bebudak tu ikut cara sendiri... yang besar 2 orang tu.. kena kerah wat homework.. settle .. diorg request nak gi main umah kawan... emm... boleh laa.. 

Yang 2 lagi kena layan lah jugak... ajak tengok TV.. astro ceria... tapi bila tahap boring diorang dah sampai.. diorang main sesama sendiri.. ibu apa lagi.. masa nie laa nak baca novel atau nak layan diri dengan main game....ataupun tengok blog...mengurangkan stress sedikit...w/pun mata masih memerhati yang 2 lagi tu..

Begitulah saya layan diri saya selalu .. bila malam menjelang jer,, stress agi kurang (ye ker?) .. bila Encik Bos dah balik... ada gak orang tolong tengok2kan anak2... Selalu nyer gitulah saya layan sabtu saya..ada masa terlalu sibuk.. ada masa emmmm.... jumpa lagi :)

2 ulasan:

  1. mood saya, tak rajin2 nak lipat baju.... sbb, bila saya lipat, 2 orng lagi pun nak lipat...ee...xsuka saya org kacau...bila mata nmpk bilik baju dah mcm tongkang pecah, baru lipat....

    BalasPadam
  2. radziah AR - :).. ada jugak tukang kaco.. tapi saya pastikan tukang kaco tu tidur dulu.. tu yang tak lipat2 tu hihihihi

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Bila dah 40

Bila umur dah 40.. Sebenarnya kita sudah wajib memikirkan kematian kita setiap saat.. Apa2 sahaja boleh berlaku tanpa di jangka. Bila umur...