Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Rabu, 2 November 2011

Tips pikat suami..emmm?

Salam kengkawan, semalam kami di pejabat chatting sementara bersarapan pagi, jadi timbullah satu isu yang tiba2 jer terpacul dari mulut one of the committee (hihihihih)...
Tips pikat suami... macam2 lah yang keluar... ada kata kalau tak nak suami cari lain, jaga perut dia.. maksud dia jaga makan dia laa.. rajin2 lah masak untuk suami, layan suami di meja makan.. siap bagi contoh2 orang2 keliling yang berjaya memikat suami masing (KATE NYER LAAA)...
amik dari google tau..
Ada yang kata pula kena jaga hidungnye... maksudnya kena laa berbau2 wangi lah selalu supaya suami seronok bila dekat ngn kita..(emmm ..yer ker?)
Lagi satu ..tapi 18SX laa nie,, mahap yer kawan2... kali nie kena jaga aktiviti dalam bilik..HAAAA... TAU2 JER LAA YER...(ini orang tua2 kata...).. ye laa diorang kan dah lama hidup.. perkahwinan diorang pun kekal sampai berpuluh2 tahun..jadi kalau diorang bagi nasihat tu..boleh laa diambil kira...
google gak ni..
Tapi sekarang nie.. macam2 boleh jadi kan.. baru kahwin 1 atau 2 minggu..dah cerai.. ish pelik tu.. bercinta dah 7, 8 tahun.. bila dah halal..cerai pulak..ish ish ish...
Ada juga yang anak dah terpacul 4, 5 orang ..tetiba baru perasan yang kita tak serasi.. amik keputusan sebulat suara untuk berpisah... 
Ada juga yang dah bersama hampir puluhan tahun.. dah ada cucu pun.. boleh bercerai... agak2nyer nak kena camni kot baru tak cerai.
Jadi agak2nyer laa.. boleh ker pakai tips2 kat atas tu..? emmmmm
Entahlah pada saya yang tak berapa berilmu nie.. punca bercerai bukan atas sebab2 kita tak lakukan perkara2 di atas tu.. tapi sebenarnya sejauh mana kita boleh menerima dan bertolak ansur dengan kelemahan diri masing2.. atau katamakna lain...I TERIMA U SEADANYA..dan ia benar2 ikhlas keluar dari lubuk hati pasangan tersbut.. sebab selalunya.. perceraian berlaku bukan sebab suami atau isteri..tapi sama2 ada kesilapan dan kelemahan yang tak mampu diterima oleh pasangan masing... (Chewaaahh.. pandai tak..).. takut beb nak kuarkan statement tu....tapi itu pandangan saya jer...tak melibat kan orang lain..:)
Sama2lah kita menjaga keharmonian rumah tangga kita.. agar kita tidak tergolong dari golongan yang di atas..AMIIIIINNNN

2 ulasan:

  1. sama2lah kita.. betul sangat tu kak... tapi ayat "i terima u seadanya" tu payah kot 'sesetengah' org nk luah n buat btl2 ikhlas... huhuhuuuuu.... tu sume sual hati, hati manusia lain2..xleh nk bace.. eh! pjg lak..ley wat entri sndri ni.. hahhahaaaa..... :P

    BalasPadam
  2. hahahaha... tu la pasal..tapi takper..janji kita yang sebut dulu..I TERIMA U SEADANYA...mudah mudahan dengan doa .. insya Allah..dia akan terima kita seadanya juga..:)

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...