Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Selasa, 11 Oktober 2011

U.F.O.. biar betul nie....


Nak tahu kenapa tetiba jer saya nak citer pasal UFO nie.. pagi tadi masa dengar MuzikFM.. DJ sebut pasal UFO.. terlintas kat kepala nie, peristiwa yang pernah berlaku.. puluh tahun dulu.. masa tu saya baru umur dalam lingkungan 7 @ 8 tahun laa...
Macam saya citer dulu, saya nie duk kat kampung, tinggal ngn atuk.. jadi mak ngn abah sesekali adalah menjenguk saya kat kpg nie.. citer nie berlaku masa mak ngn ayah saya balik kampung laa.. kalau tak silap saya hari ahad malam isnin, sebab mak abah saya cuti masa tu.. kebetulan pak usu saya pun balik kampung jugak..
Jadi biasalah bila dah ramai2 nie, borak pun lama lah, sampai tengah malam, rasanya dalam kul 12 tengah malam laa.. sebab lama tak jumpa saya nie baring2 kat riba mak saya, bila sampai tempoh masuk kelambu (korang tahu tak kelambu tu aper?) saya pun dikerah untuk masuk kelambu, adik n abah dah tidur dah.. saya jer suka menyibuk mak, atuk dan pak usu saya bercerita kat dapur...
Sampai tiba waktu tidur... tetiba mak saya ternampak cahaya warna warni kat luar umah.. kalau korang tahu laa.. rumah kampung kan ada macam lubang angin kat atas tingkap.. jadi dari situlah mak saya nampak... lebih kurang cam nie lah ayat dia...

mak   :   eh.. lampu apa kat luar tu.. (dalam keadaan perlahan)

Atuk saya yang tengah bergerak ke bilik pun menjengah kat luar melalui lubang angin tersebut.. saya yang dalam keadaan terpinga2 kat dalam kelambu tu.. memang nampak lampu, tapi saya wat dek jer laa.. tak hamik tahu pun...Mak saya mengarahkan pak usu saya bukak tingkap (tingkap daun - rumah kayu).. tapi pak usu saya menolak.. ye la kan,.dah lah tengah malam.. saper nak bukak tingkap waktu tu.. Pastu saya pun tak perasan apa yang terjadi..
Pada keesokan harinya, mak saya hantar saya untuk tunggu bas sekolah, rumah kampung kan ade titi kayu (jambatan)... di seberang jalan pulak ada padang lalang yang agak luas laa.. kat situ masih lagi terpahat diruang memori saya .. ada satu bulatan (bayangkan lalang2 tersebut seolah2 terbaring) dah di tengah bulatan tu ada setompok minyak (diatas lalang2 tersebut).. masa tu saya tengok jer tanpa bertanya apa2..

lebih kurang cam nie la kot
Setelah saya dewasa.. dan bila saya tahu pasal UFO.. baru saya tanya kat mak dan atuk saya, yang diorang nampak malam tu memang luar biasa.. aruah atuk saya kata macam piring bertangkup dan kat bawah dia ada lampu warna warni.


emm.. saya terfikir... betu ker apa yang berlaku waktu tu.. tapi ye laa saksi ade tiga pasang mata..takkan lah nak wat cerita lak.. (mak, atuk dan pak usu saya).. kalau lah saya tahu pasal UFO nie, memang saya pun join sekali..

 Tapi tu laa kan, masa tu mana ade pengetahuan pasal UFO nie... tapi sekarang nie kalau kat Discovery ada citer pasal UFO pasti sayalah orang yang akan menontonnyer.. sajer nak tahu...

Wujudkah mereka nie?... ish ish ish... susah nak jawab kan...
Pelajar dari kedah pernah tengok UFO.. siap ada lakaran lagi..

1 ulasan:

  1. Assalam; thanks sudi singgah ke blog saya...

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...