Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Selasa, 2 Ogos 2011

Juadah Berbuka.. 1 Ramadhan

Salam semua... haaa... semalam 1st day kita sumer berpuasa untuk tahun 1432H atau 2011.  Alhamdulillah....selamat dah satu hari.. buat Aini (anak ke3) .. oklah tu dapat posa 1/2 hari.. at least ada percubaan.  Kejut sahur pun senang.. takder paksa2.. Aiman n Amin.. kalu tak posa memang lah nak kena.. dah bosa2 pun nak memonteng... tapi .. selalu jer ingat kan diorang tu... kalau berani cuba2lah tipu diri sendiri..
Haaa... gambar tu juadah berbuka semalam, tahun nie BERAZAM tak nak ponteng masak.. cam tahun2 lepas.. hhehehe.... ye laa... anak kecik2 lagi ... (alasan laa tu)... nia diorang dah besar2 dah .. boleh jagakan adik time ibu berhempas pulas buat juadah berbuka..
Semalam buat  'UDANG MASAK PADANG".. emmm... itulah emak cakap.. tajuk juadah tu... kalu salah mintak mahap lah banyak2...
Allaaaahhh... tak yah lah nak resepi.. sebab resepi samer jer cam masak lemak cuma.... guna santan pekat... tak guna yg cair nye... sebnornya masak nie tak berkuah.. tapi sajer jer bagi berkuah skit bagi rasa...Ops.. satu lagi kena tambah kerisik skit..tu jer...
Apa?.. juadah bersahur?.. hehehehe... selalunya buat lum sump jer.. takyah ler susah2 payah.. cuma tambahlah side dish yg simple2 cam Telur Dadar ker.. Ikan Kering ker.. emmm tengok stok laaa...
Alamak esok nak masak aper lak ekk... oohhhh..kita tengok KETOK2 RAMADHAN.. manalah tahu kot dapat resepi baru laks...
Ok .. jumpa lagi .. byer..

3 ulasan:

  1. nak mintak resepi boleyyyyy??? menarik you!!

    BalasPadam
  2. hahahaha.. ada gak owang nak recepi... malu I.. hihihihi

    BalasPadam
  3. eiii...tolong laa.. tp xtry lg sbb xmsk pun lg... btw, thnks!

    BalasPadam

Terima Kasih kerana memberi komen...:) Berkongsi buah fikiran itu dapat memberi inspirasi kepada orang lain tanpa kita sedari.. :D

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...