Catatan

Tunjukkan catatan dari 2011

Selamat Hari Lahir Sayang....

Imej
Hari ni... hari jadi si Tecit kami Muhammad Amir MohdRizal..dah 2 tahun anak ibu...ada celebrate tak?... oklah malam nie kita gi KLCC sambut tahun baru 2012.. amacam nak tak... ihihihihihih.. tak kuasa ibu laa.. buat penat bersesak2 ngn orang ramai.. 
Yang ibu  buat ialah mendoakan kesejahteraan anak ibu nie.. semoga dia berjaya di dunia dan akhirat.. semoga sentiasa ceria dan kuat menghadapi apa sahaja dugaan yang mendatang... eh eh.. budak umur 2 tahun ader dugaan ker ekk...?  ade kot.. kita mana tau kan.
Oklah.. hari nie.. hari terakhir kita berada di tahun 2011.. lepas nie kita dah menginjak ke tahun 2012.. amacam.. azam tahun nie dah lepas ker?.. dah ada azam tahun 2012 ker?... rasanyer tak perlulah kita beria-ia sangat sambut 1Jan2012.. yer tak.. apa kata kita meriahkan lagi 1 Muharam kan. kan lebih afdal bagi kita sumer kan...:)
Yer laa.. biarlah sambutan ala kadar sahaja dibuat.. janganlah lupa untuk memanjat doa kepadaNya yang Satu agar.. untuk 2012 nie kita lebih bersemanga…

Sedih..menusuk ke hati...isk isk isk...

Imej
Aduhai..gilerz betul laa.... masa mula2 teungok taklah sadi sampai camnie... tapi bila dah nak abis barulah menusuk perasaan cam sembilu... isk isk isk...

Haaa.... korang ada tengok tak drama bersiri setiap Isnin hingga Khamis kul 7 mlm hingga 8 mlm.., apa lagi kalu bukan TENTANG DHIA...hahahahaha.. sedih beb, dah lama tak nangis depan tv.. tapi kali nie den kalah...huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuuuuu....akhirnya sangat mengharukan hati ini... sampai terfikir..itulah cinta sehidup semati....padan ngn muka orang2 yang aniaya diorang berdua..DHIA & ZIKIR...

Aduhai yang paling menusuk masa Nenek dia minta keputusan Dhia masa nak dimadukan..aduhai..kalaulah perkara nie benar2 berlaku... adakah itu jawapan sebenarnya...emmmm.....cuba kita letakkan diri kita di tempat Dhia...bolehker kita jawap cam Dhia jawab... hahahahha...emosi betullaaa...

Walaupun ending of the story tu cam pelik skit.. tapi den cuba rasionalkan laa....sebab diorang diseksa perasaan begitu lama kan.. jadi stress out laa.. …

Janganlah marah2 aaaaa....

Imej
Baru2 nie ade chat ngn kawan2 pasal ..emmm pasal aper ekkk... gaduh ngn hubby laaa..hihihihihi...saper nak kan... Tapi hasil perbincangan ngn kawan2 nampak gayer nyer sumer orang beb..pernah rasa gaduh ngn somi..hahahahah... tak kisah lah kalo camtu...
Kawan2 citer macam2.. tapi kadang tu pelik kan.. kalu somi marah tanpa sebab.. ataupun tetiba jer hangin satu badan padahal pada mulanya ianya berbincang tapi akhirnya jadi perdebatan... tapi kadang tu marah somi nie sebab nyer macam2.. kadang tu boleh buat isteri tak tentu harah nak wat aper.. kan mak pesan masa jadi pengantin dulu.."kalu somi tengah marah..jangan lawan..api jgn lawan ngn api.." hahahahaha.. itu pesan mak laa.. tapi bila dah jadi kat diri sendiri.. kadang2 tu terlepas gak kemarahan kat insan2 bergelar somi nie.. bukan nak lawan tapi nak menegak kebenaran..*sebenarnya kita sendiri tak mahu gadoh2 kan.. penat bergaduh nie... dah lah masam2 muka.. ada yang tak bertegur saper .. sampai hati masing2 dah sejuk.. t…

Minta di peluk...

Hmmmm... bila pepagi keluar dari rumah tak rasa stress dengan anak2 terurus dan tidak terkejar2 dgn masa..(masa nie memang lah dinikmati dengan sepenuhnya - cuti sekolah). Tinggal seminggu dua lagi rutin hidup akan menjadi seperti asal.  Dah tak boleh bermalas2 di katil lagi.. pukul 530 pagi adalah waktu yang paling lewat untuk bangun.  Aiman, Amin dan Aini bersiap2 untuk ke sekolah, Amir pulak bersiap untuk ke taska.. ibu dan ayah bersiap untuk ke tempat kerja.. kena cepat ..kalau tak alamatnya traffic jem.. kena pastikan 645pagi adalah masa yang paling lewat untuk keluar dari pagar rumah.
Dan kali ini.. setiap pagi keluar dengan tenang... siap ada request lagi.. ANAK MINTAK DI PELUK.. kalau selalunya.. ibu yang kejar anak2 untuk memeluk..hihihihihi.. tapi kali nie.. masing2 dah berdiri tepi pintu sambil mendepakan tangan untuk di peluk..indahnya...emmmm
Haaa,, janganlah asyik nak peluk somi jer kan... anak2 pun walaupun mereka dah besar menjangkau belasan tahun mahupun dah masuk pu…

Ibu Plak Yang Kena...

Imej
Aduhai..dah 2 hari saya Emergency Leave...apataknyer..anak2 saya semua di serang demam.  Bila pegi klinik, mak aii .. raamainya parent datang bawak anak2 yang demam...

last2 ibu ngn ayah terpaksa cuti sekali... kalu ibu nak menjaga sekali 4..aih penat tu... ye lar..yang sorang nie nangis..yang sorang nie merengek..lemah ibu..hihihihihi... lagipun kalu ayah ada ringan sikit kerja ibu kan..ayah rajin tolong...:)
Pastu dapatlak berita..mak sedara sakit kat HUKM..camner lak nak gi melawat dalam keadaan camnie...tetiba lak kereta yang satu2nya tu pun demam...aduhai..lemah mak...
Hari nie..ayah kena gi layan keta yang demam lak.. macam2 laaa...
Alhamdulillah..anak2 samakin ok..dah boleh gelak ketawa..dah boleh main PS2..dah boleh gaduh2 adik beradik..itu tanda2 diorang dah semakin sihat.. si Tecit plak dah boleh joget2 bila dengar lagu UpinIpin.. oklah tu kan..
So, ibu pun dah terfikir..esok kena kerja..yang ayahlak..ofis dah call..sebab ada machine yang dah nak kena di layan.  Tetiba mala…

Selamat Hari Lahir ke 9....

Imej
Pada 8 Disember 2002, Amin dilahirkan,,,masa nie mengharapkan yang lahir tu puteri..tapi lahirnya putra..apa-apa un tetap bersyukur....Alhamdulillah...pada masa yang sama juga Encik Bos kehilangan..neneknya yang tercinta..dan terpaksa memilih antara menunggu saya kat bilik bersalin atau balik kampung...dan akhirnya dia bersama-sama saya menyambut kelahiran Amiinn...(TQ sayang.., kerana kehadiranmu memberi semangat untukku)...Kelahiran Amin ada sedikit komplikasi..namun semua berjalan lancar...

Amin... Ibu dan Ayah amat menyayangimu...forever...
Semoga menjadi anak yang soleh dan berjaya di dunia dan akhirat..Amiiinnnn



Selamat Hari Lahir Sayang....

Imej
Selamat Hari Lahir Sayang... 6 Disember 2006.. masih ibu ingat saat manis melahirkan satu satunya puteriku..Nur'Aini...yang bermaksud "Cahaya Mataku"...Ibu Loves You So Much.. Waktu tu nak berikan nama pun lama, ye laa, masa scan..doktor kata anak lelaki walaupun naluri saya mengatakan anak yang dikandung  ni perempuan.  Jadi kami berdua tidak pun mencari nama baby perempuan.. 2 minggu selepas kelahiran baru confirm nama didaftarkan...:)
Yang pasti membesarkan Aini memang mencabar..sebab nyer..dia ada  2 orang abang... apa lagi..tingkah lakunya macam lelakilaa... panjat saner..panjat sini...namun begitu naluri keperempuanannya masih ada.. kalu nak gi mana2 mesti nak melawa punya...
Walaupun begitu..ibu berdoa agar...

"Nur'Aini menjadi anak yang Solehah.. dan menjadi Insan yang berjaya di Dunia dan Akhirat...Amiinnn"

dan satu lagi....
Kalau satu hari nanti Aini terbaca Blog ibu nie... ibu nak Aini tahu yang...  Ibu dan Ayah akan terus terusan menyayangi kamu …

Ibu ... kita demamlaaa...

Imej
Ibu ... kita demamlaaa... emmmm itulah ayat Amin pagi tadi..dengan harapan ibu dia tak pegi kerja sebab dia demam.  Kita pun letak tangan kat dahi n leher ..but nothing... hish budak nie... Sajer jer nak memainkan perasaan ibu dia pepagi isnin nie.. dahlah ibu dia memang dah rasa malas giler nak pegi kerje nie..:) hahahahaa.... best nyer kalu ada banyak cuti...
Tu la kan.. anak2 saya suka tanya kat saya "ibu ..bila nak cuti.?..@ esok ibu cuti yer?"... ish asyik tanya soalan tu kat ibu jer..naper tak tanya kat ayah kan...
Susah betul ibu bak menjawap soalan tu... setiap tahun menjelang jer tahun baru, saya selalu berazam untuk mengumpul cuti supaya boleh di bawa ker akhir tahun, dan agar dapatlah saya menggunakan cuti2 itu untuk bersama2 dengan yang tersayang.. namun selalunye azam itu hanya tinggal azam..:) cuti selalu nyer di gunakan untuk menjaga anak2 yang kurang sihat dan kekadang tu menjaga Encik Bos yg kurang sihat.. tapi bila ibu yang tak sihat...emmm jagalah diri sendir…

Haaaaa..... mak nak kahwin lagi..?

Imej
Haaa....biaq betul nie..

Aduhaaaiii.... fening gak nak fikir nie...tak tahu nak bagi ker atau tak.... bukan apa kita tak berada kat tempat yang empunya diri kan...
Haaa... mesti kengkawan ingat bonda i kan... tak tak... ini kesah 2 malam lepas.. one of my best friend called me in the middle of the night..asking for nasihat..."yang saya sendiri tak tahu nak wat aper.."
Kawan saya nie nama nyer HANI (bukan nama sebenar)... dia called saya 2 malam lepas dalam keadaan yang agak stressed...Mak dia nak kahwin lagi...emmmm fening gak kapla memikirkannya.. bukan aper... sebab calon suami mak dia jer...
Oklah dengan permission dia, saya cerita kat cnie... hani dan saya kawan baik masa saya belajar kat salah satu kolej kat KL nie.. ayahnyer meninggal dunia dah hampir 11 tahun.. kalau korang nak tahu mak dia dah berumur dalam 65 tahun.. dan selalu sakit2... bila dia cerita yang mak dia nak kahwin .. saya pun agak terperanjat... tapi nak wat camner kan kalau dah jodoh.. menurut Hani dia ta…

TRAGEDI HOSPITAL SELAYANG...

Imej
Hari nie, untuk pertama kalinya saya gi Hospital Selayang, bahagian Pakar Mata..untuk membawa bonda tersayang kerana katarak di matanya.... kawan2 tahu apa tu katarak...
"Penyakit katarak adalah lensa mata yang keruh atau berkabut. Biasanya lensa mata yang sihat adalah jernih. Jika mata keruh, jalannya sinar akan terhambat dan lensa tidak dapat di fokuskan. Katarak umumnya timbul pada usia lanjut akibat pengerasan lensa yang tidak terhindarkan, tanpa ada rasa nyeri maupun rasa tidak nyaman. Biasanya penyakit katarak kebanyakannya dihidapi oleh pesakit diabetis. Penyakit ini berlaku apabila kanta mata semakin legap dan mengganggu laluan cahaya masuk ke retina mata. Kanta yang semakin legap akan menyebabkan pesakit menghadapi masalah penglihatan kabur, imej berganda, gangguan penglihatan warna dan masalah melihat cahaya terang. Katarak dikatakan menyerang satu daripada enam indidvidu yang telah melangkau usia 40 tahun. Menjelang usia 75 tahun pula, hampir semua orang ak…

BILA ANAK DAH GRAD....

Imej
Salam semua...

hihihihihi..anak dah grad?... biar betul.. rasa nyer yang sulung baru nak amik UPSR camner lak boleh grad nie...

Ha...tu laa... betul nie....co tengok...co tengok..

v v v v v v v v v v v v v v


sajer jer nak wat gempak... tapi tak ler gempak benor... biasalah meraikan anak di majlis pra graduasi dia di tadika kemas.. sebenornya dia ada setahun lagi kat tadika tu.. memang diorang meraikan bebudak yang berumur 5 tahun disamping 6 tahun yang akan melangkah ke alam sekolah rendah.. tak lama lagi jer.. 2013 Aini akan bersekolah rendah.. emmm... camner lak ekk nak melayan yang sorang nie bila start skolah rendah nanti...
Abang2 semua sporting... tak payah tunggu lama2...2 hari jer dah settle..dah..
Tapi Aini pun masa masuk tadika dulu pun ok jer.. tak banyak songeh sangat.. Oklah nak share nie jer dulu,.., next time share lain lak..nak pi tidurkan si tecit dulu...:)








RAMAINYA ANAK....

Salam kengkawan..

Kali ni N3 yg saya nak cerita pasal anak2... Bila anak dah 4 nie.. baru terasa ramainya anak..hihihihi.. cuba bayangkan ibu bapa yang ada anak lebih dari 5 orang.. camana ekkk.. dia layan anak2 diorang tu..Diorang memang parent yang hebat...saya sangat salute.... sebab saya yang anak baru 4 pun ..saya dah rasa keramaiannya..:D...