Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Rabu, 24 September 2008

Salam Aidil Fitri

Alhamdulillah, walaupun masih ada 6 hari lagi untuk kita menyambut Aidil Fitri. Melakukan Ibadah Puasa dengan penuh rendah hati. Iyalah kan kita mana tahu mungkin ini adalah ramadhan yang terakhir untuk kita, seperti mana aruah atuk pernah suarakan sebelum pemergiannya dulu, "Tak tahu lagi, entah2 tahun depan atuk tak dapat sambut puasa dengan kamu semua..." dia pernah bersuara begitu waktu kami berbuka puasa bersama2 tahun lepas. Rupa2nya apa yang dikatakannya itu menjadi kenyataan. Siapa tahu kan?

Aiman dan Amin, alhamdulillah berjaya melakukan ibadah ini tanpa keluhan. Aku benar2 bersyukur kerana tidak susah mendidik mereka melakukan ibadah yang satu ini. Cuma tahun ini Sahur dan Berbuka kami begitu meriah, bukan kerana juadahnya tapi kerana perangai dan keletah mereka. Aini adalah orang yang paling sebuk ketika berbuka.. macamlah dia berpuasa, tapi dia pun sama berdoa dan mengaminkan doa, makan kurma dan minum air. Tak tahulah tahun depan dapatkan kami bersama seperti ini. Namun aku berdoa agar dapat kami suami isteri melihat mereka membesar hingga dewasa agar mereka masih boleh dibimbing dan diberikan didikan. Tetapi seandainya masa telah sampai aku doakan agar mereka selamat di dunia dan akhirat.

Pada tahun ini, aku tidak dapat bersama dengan 2 orang tersayang (Abah dan Atok), mereka berdua adalah orang2 yang istimewa dalam hidup aku. Abah, dapat aku rasakan aku adalah anak yang paling rapat dengannya. Segala susah payahnya diceritakan pada aku. Dan pendapat akulah yang selalu diminta olenya. Tapi kini dia sudah tiada lagi.. Memang aku kehilangannya.

Atok pula, aku membesar di depannya. Kelemahan dan kekuranganku sering menjadi tegurannya. Tapi sekarang dia juga sudah tiada...

Hanya Doa yang mampu kuberi...


Salam Aidilfitri kali ini, ingin aku tujukan buat semua yang mengenali aku, orang2 yang memberikan kasih sayang pada ku, tak terbalas budi kalian.


Maaf ku pinta, seandainya selama ini ada yang terlanjur bicara dan perbuatan.

Salam Aidil Fitri Buat Semua.

Rabu, 10 September 2008

Puasa..anak2ku

Salam semua...
Bila ingat semula zaman dolu2... waktu zaman kanak2ku.. bulan2 pose nie kadang tu kelakarlah juga... apatah lagi dengan kerenah anak2ku menjalani ibadah mulia nie... Cumer istimewanya kenangan aku, segalanya berlaku di kampung halamanku. Sehari berpuasa rasa terlalu lama, sampai lembik2lah badan.. lepas jer zuhur.. memang atuk suruh aku tidur.. sebab taknak dengar aku merengek mintak buka posa.
Nampak gayanya, anak2 aku lebih kuat berpuasa berbanding aku waktu dulu. Diorang hingga petang masih bertenaga.. cuma bila lagi 10 atau 15 minit nak berbuka, masing2 dah tak mampu nak senyum dah.. Si Amin dah mula merayu untuk berbuka. Nasib baiklah dia makan pujuk juga.. kalau tidak habis.. hehehe...
Aiman lak, masih maintain lagi.. harap2 dapatlah dia kekalkan carta posa penuh cam tahun lepas.. Amin buat masa nie belum tinggallah lagi.. cuma hari pertama posa dia give up lepas zuhur, itu pun bukan apa tak tahan dugaan sepupu yang kecil makan ais krim depan dia... takperlah nak , kamu baru nak mencuba.. tapi setakat 9 hari kemudiannya.. aku tengok dia semakin bersemangat.. alhamdulillah.. aku tak ade masalah besar mendidik mereka untuk menjalani rukun islam yang ke tiga nie...Waktu sahur pun tak ade masalah mengejut kan mereka.
Itulah kekuatan mereka.. Betapa hebatnya anak2 ini... Harap2 kehebatan mereka akan kekal hingga ke akhir hayat..Amin...

Selasa, 2 September 2008

Ramadhan al Karim... Semua

Selamat menyambut kedatangan Ramadhan kepada smua... Semoga Ramadhan kali ini kita lebih mendalami dan menikmati kehebatannya... Amin

Manalah tahu andainya...inilah Ramadhan yang terakhir buat kita....

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...