Jom Follow sayer.....:)

Cari Blog Ini

Nuffnang

Khamis, 31 Julai 2008

Sempurna...

video

VT ini kutujukan khas untuk hubby tercinta, semoga kasih sayang kita sekluarga akan terus diberkati yang Esa...

Selasa, 29 Julai 2008

Aduh ... Masa itu Emas

Betulah pepatah berkata "Masa itu Emas" - "Time is Gold", Itulah perkara yang selalu aku hadapi bila berdepan dengan anak-anak. Yela kan kita nie ibu yang bekerja.. jadi masa tu selalunya penuh dengan macam2 aktiviti rumahtangga. Kadang tu masa ngan anak amatlah berharga apatah lagi hubungan bersama suami. Kdang tu teringin gak nak berdua-duan macam masa mula2 kahwin (hehehe..) betulla kan.
Tapi nak cari masa tu, payah sungguh. Kadang tu bila sabtu, ahad.. balik kampung (almaklumlah kpg dekat), ziarah mak n ayah (dua2 belah pihak), Syian gak ngan anak2 kehulu ke hilir mengikut ke mana kami pergi.
Aiman pernah juga kata " Ibu kita nak duduk kampunglah, nanti ibu ngan ayah datang tengok kita kat kampung..."
Aduh lemah rasanya biler dengar anak cakap camtu, Tak perlah Man .. ibu ngan ayah akan jaga kamu selagi termampu. Tak nak menyusah atuk ngan wan kamu kat kampung.. Diorang pun bukannya sihat sangat. Nenek pun teringin nak jaga diorang tapi takperlah mak.. biarlah kami merasa bagaimana susahnya membesarkan anak sendiri. Bukan nak menyombong atau berlagak, tapi aperlah salahnya kita menimba ilmu yang tak mungkin kita dapat dengan cara yang lain selain merasa dengan sendiri.
Nasib baik lah suami pun membantu, takderlah stress sorang2.
Tapi tu la, berbalik pada masa. Pernah juga terlintas dalah hati nak berhenti kerja jer... Tapi entah belum lagi kot.. Insya Allah satu hari nanti.

Selasa, 22 Julai 2008

Ibu..Ayah temankanlah kita tidur.....

Hari nie pepagi lagi dah havoc, dlm kul 3 pagi Amin ke bilik kami, mintak teman kan dia tidur di bilik dia, padahal dia berkongsi bilik ngan abangnyer Aiman... Katanya mimpi Hantu..... hish budak nie... tu laa biler ibu suruh baca doa tidur .. dia main2. Last2 ayahnya pegi jugak teman kan dia.. Akhirnya sampai pagi dia tak mahulepas kan ayahnyer... manjernyer.....

Dulu masa Aiman nak membesar, dia pun camtu gak.. tengah2 malam mai kat bilik kami mintak teman kan dia tidur.. Agaknyer memang camtu kot...

Tapi itu kenangan yang bakal menjadi ceritera biler diorang dah besar nanti. Macammana pulak Aini nanti. Sekarg cuma bangun malam biler nak susu. Mata celik tapi biler bagi jer susu.. matanyer akan pejam semula.. abih susu sebotol... nah..nah..pandailak dia bagi botol balik.

Masa kejadian rasa cam penatnya, ngantuknya tapi... selepas berlalu tersenyum-senyum sendiri... hihihi

Seronok jadi ibu ngan ayah nie.. dapatlah kita rasa jerih perih mak bapak kita besar kan kita dulu. Tapi orang kata anak-anak sekrg lagi canggih dari dulu.. betul ker? betul kot.. dulu2 mana ada Channel Ceria, Disney, Play Station dll ye tak? kalau setakat Cumi dan Ciki (ingat lagi tak?) aper la sangat. Tapi dulu kita semua bebas main kat luar, galah panjang lah, teng-teng lah, polis n thief laa, main guli... sekrang nie nak lepas kan anak2 kat luar pun takut. Macam2 yang tak diingini boleh berlaku (Ya Allah, jauhilah mala petaka menimpa keluargaku, Aminnn)

Anyway, enjoykan diri bila membesarkan anak2 supaya kita sendiri tak tertekan, dan dapat menikmati hidup dengan lebih yakin... InsyaAllah...

Isnin, 21 Julai 2008

Introducing.. Me and Family



Inilah keluargaku yang paling ku cintai..

Suamiku tercinta... seriuskan... tapi dia lah penawar duka dan lara ku. Anak-anak rapat benar ngan dia... sayangnyer nor kat abang... camner ekkk... hehehehe

Aiman(baju itam)... anak sulong, fuh! ye laa, pengalaman pertamakan. Tapi dia boleh jadi role model untuk adik-adik (itu harapan ibu dan ayah)mencabar beb... tapi dialah sumber inspirasi kami berdua.. Dan mengajar ibu dan ayah yang kesabaran itu tiada hadnye... Sayang

Aiman....

Amin(baju merah)... Si cute kami, penawar duka, dia penuh dengan kasih sayang. Sentiasa memberitahu kami yang anak-anak itu boleh berfikir. Dia adalah seorang yang suka berfikir... maksud kami, kadang-kadang.. kami sendiri tak terfikir seperti apa yang difikirnya. Tapi itulah dia Amin... Fikiran nya tak terbatas (dengan usianya yang baru menjangkau 6 thun).... Sayang Amin

Aini... si Manja kami... membuat kami ketawa, menceriakan kehidupan kami. sekarang aini sedang mengumpul segala maklumat yang dicurahkan pada dia... Dan dia seorang yang begitu cepat mempelajari sesuatu yang baru.. Ibu dan ayah harap kehidupan mu tidak sia-sia di muka bumi Allah s.w.t. ini.. Sayang Aini

Kehadiran kalian dalam hidup Ibu.... tak terucap dengan kata-kata...

Abang... Semoga kasih sayang kita kekal hingga di dunia sana.. Luv U

Ramadhan datang lagi

Salam Selasa sahabat blogger sekalian.. Semakin hampir dengan Ramadhan.. Tak pasti lagi kita dapat merasainya atau tidak.. Hampir separuh ...